Nutrilon 3, nodig of overbodig???

Hoi moeders (en vaders natuurlijk),

even een vraagje. Mijn zoontje is nu 10 maanden en 2 weken. Hij krijgt nu nutrilon 2. Op het pak staat dat nutrilon 2 voor babies van 6-10 maanden is. Nutrilon 3 voor kinderen van 10 tot 18 maanden.

Moet ik nu overstappen op Nutrilon 3?

Ik heb nl hier ergens op het forum gelezen dat Nutrilon 3 eigenlijk helemaal niet nodig is, dat gewone melk ook oke  is rond deze leeftijd. Hebben jullie hier ervaring mee?
Mijn zoontje wil nog niks anders drinken dan nutrilon en water (geen thee, diksap of gewone melk), dus het is denk is sowieso lastig om hem aan de gewone melk te krijgen.  
Mij maakt het op zich niet  zoveel uit, als ie maar drinkt, maar wat euro's betreft scheelt het wel een boel!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes,
Judith

 
Toen mijn zoontje 10 maanden was moest ik naar het CB.
Hier kreeg ik het advies om dus op gewone halfvolle melk over te schakelen, meteen.
Dat heb ik dus ook gedaan.
Volgens de arts en verpleegkundige is opvolgmelk totaal niet meer nodig dan. Het is een verkooppraatje!
Dus, gewoon doen, dat scheelt je een hoop geld...
 
Hi Judith,

Wij zijn  ook met onze zoon 10mnd en 8 dagen begonnen met gewone melk en onze ervaring is dat hij het absoluut niet lekker vind dus we wij zijn nu aan het afbouwen.
Inmiddels is zijn beker nu 1/2 Melk en 1/2 water en 2 schepjes poeder en zo zijn we aan het afbouwen. ieder x een beetje meer melk en een beetje minder poedermelk.

Gr. Mama van Mitch
 
Ik heb hetzelfde gehoord: vriendinnenvan mij geven vanaf een jaar geen opvolgmelk meer, maar gewone melk. Ze geven dan wel extra vitamine d druppels, omdat dat wel in poedermelk zit, maar dus niet in gewone melk.

Rita
 
Terug
Bovenaan