Nutrilon 3

Hallo dames,
Mijn zoontje Quinten is morgen 11 maand. Sinds een paar dagen ben ik overgestapt
op Nutrilon 3. Dat is veel dikker dan Nutrilon 2. Hij drinkt nu dus ook alle flessen uit de
papfles anders komt er niks uit. Nu vraag ik me af moet ik dan de voeding dunner
maken? Op het pak staat voor elke 30cc water 1 schepje. Dat doe ik dan ook maar
het wordt zo'n brij..... Of kan ik beter bij Nutrilon 2 blijven? Wat doen jullie?
Of zou ik zo langzamerhand op gewone melk over moeten stappen?
Ik weet het eventjes niet meer en ik zou graag tips van jullie horen.
Alvast bedankt.
Groetjes Melanie & Quinten
 
Dag Melanie,

Ik gebruik voor mijn dochtertje van 18 mnd nog steeds Nutrilon 3, maar ik vind deze nou niet zo veel dikker dan de 2. Ik gebruik een I, II, II speen van Avent en dat gaat prima. Babymelk moet je bereiden zoals vermeld je mag nooit meer of minder water/poeder toevoegen. Heb ooit eens contact gehad met de fabrikant hierover. Sinds enige tijd gebruik ik ook groeimelk 1-3 jr. (in Nederland verkrijgbaar van Nutrilon of Bambix dacht ik) om wat af te wisselen en omdat ze niet zo'n zuigbehoefte meer heeft en dat drinkt wel gemakkelijker weg. Ik denk dat zolang je kindje het lust je gewoon babymelk kunt blijven geven er zit tenslotte veel meer in dan in gewone melk en het vult lekker voor het slapengaan.

Succes.
Anita
 
Hoi!

Mijn zoontje is ook 11 maand (en 1 week) en ik was ook overgestapt op nutrilon 3. Op de KDV vertelden ze dat zij niet aan N3 deden en als ik dat wilde dat  ik dat dan maar zelf mee moest brengen. Zij geven gewoon volle melk. En aangezien mijn zoontje wat heftig reageerde op de N3 (diarree maar dat kan pure toeval zijn) ben ik ook overgestapt op gewone volle melk en eet hij ondertussen gewoon mee uit de pot. Gaat perfect.

Succes

Kim
 
Hoi dames,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu een ander maatlepeltje gepakt dan die wat bij
de Nutrilon 3 zat. Ik had er nog een van Nutrilon 2. Daar zit verschil in grootte in.
Nu ik dat schepje gebruik gaat het al een stuk beter.
En ik moet binnenkort met hem naar het CB toe. Vraag ik ook even of ik al langzaam
op de gewone melk over mag gaan.
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan