Nutrilon A.R. ervaring?

Ha meiden,

Onze dochter is nu 12 weken. Vanaf het begin veel aan het spugen en we hebben al allerlei voeding geprobeerd. Zelfs gekeken en uitgezocht of ze geen koemelkallergie heeft, maar gelukkig is dit niet het geval.
Maar we hebben al allerlei voedingen geprobeerd, met en zonder johannesbroodpitmeel, Nutrilon Omneo, Frisio Comfort en noem maar op.
Nu hebben we eindelijk voeding waarbij ze niet meer spuugt, maar nu komt het, nu kan ze ook niet meer poepen.
Het kost haar veel moeite en het is keihard. We hebben bij iedere fles al meer water gedaan en ik geef haar tussendoor water, maar dit helpt niet en het spugen komt hiermee weer terug.
Wat moet ik nu? Met andere voedingen spuugt ze na 3 uur nog en heeft zse last van maagzuur, en met deze voeding heeft ze erruge last van dr buik.
De huisarts wil liever geen vsm druppels enzo geven, maar ik weet nu ff niet meer waar we verstandiger aan doen.
Ze gaven me de tip minder voeding te geven en dan vaker op een dag, maar nu al wil zij niet vaak drinken en drinkt ze niet veel (gemiddeld 600 a 650cc op een dag) ze maalt er niet echt om.
Iemand een gouden tip?

Liefs Reneke

Hallo,

Wat voel je, je als moeder(ouders) machteloos hé, als je kindje steeds spuugt en nu dat eindelijk niet meer gebeurt, wil het poepen niet meer.

Het kan natuurlijk zijn dat je kindje nog aan de voeding moet wennen.
In het begin had onze dochter ook erg last van krampjes en wilde het poepen niet goed.
Wij maakten de flesvoeding aan met kraanwater, maar tegenwoordig koken we het water op het fornuis (ook even door koken) daardoor is het water nog zachter. Dat hielp bij onze dochter heel erg goed. De krampjes zijn verdwenen en ze poep zeer goed. (het liefst in een schone luier, zodat je na de voeding nog een keer kan verschonen :)

Misschien heb je hier iets aan. Zelf ben ik ook niet gelijk voor medicatie, maar als de huistuin en keuken middelen niet helpen, zal je wel moeten.

Succes,
Groetjes, Marije

Hoi,

We waren al vrij snel overgestapt van kraanwater naar Bar-le-duc en dat hielp tegen de darmkrampjes.
Maar om nu de flessen te voorzien van extra water en tussendoor water geven heft de voeding tegen spugen op natuurlijk.
Wij hebben besloten dat we goede ontlasting belangrijker vinden dan spugen en zijn nu weer overgestapt naar Omneo met 3 schepjes johannesbroodpitmeel, wat ze hiervoor ook kreeg.
Ik zie het niet zitten om A.R nog een week te proberen in de hoop dat ze went aan de voeding, want ze was alleen nog maar in paniek van de pijn in dr buikje.
Jammer maar ze moet wel lekker in dr lijfje blijven zitten.
Bedankt voor je reactie en mochten mensen toch nog tips hebben, graag.

Liefs Reneke

Hallo!

Mijn dochtertje is nu ruim 5 maanden en al ruim 5 maanden kampen we met heel veel spugen en krampjes. Omneo met Nutriton hielp bij ons niet voldoende. Sinds een paar weken, op advies van de huisarts,  aan de Nutrilon AR. Dat gaat heel goed, maar ook bij ons problemen met onlasting. Op advies van het CB nu 1e en laatste fles Nutrilon Omneo en de flessen overdag met AR. Tussendoor nog kijken of ze extra water wil drinken en eventueel 10cc meer water per fles.

Bij ons gaat het tot nu toe heel goed, maar ik juich nog niet te vroeg. We zijn met dit "recept" pas een paar dagen bezig, maar de onlasting is een stuk zachter.

Misschien heb je hier wat aan. Anders overleggen met de huisarts?

Wij hebben destijds ook alle voedingen gehad; standaard, forte, omneo en uiteindelijk ons 'wondermiddel'.... pepti. Ik zal je verdere details besparen, maar bijv. een dikke 1,5 geen ontlasting, knoerdhard enz.

We hebben de voeding verdund (o.a. ook vanwege spugen) maar dat was ook niet de optie, op een gegeven moment zat er op een fles van 210ml (normaal 7 schepjes) maar 2 of 3 schepjes in.

Maar goed.. waarom kan je geen kindicol van vsm kind proberen volgens de huisarts.
Het kan geen kwaad, is het proberen waard en bij ons werkte het super.

Sterkte!

Terug
Bovenaan