Nutrilon AR Ervaring?

Het lijkt wel of mijn zoontje van 5 weken heel veel moeite heeft met boeren nu hij Nutrilon AR krijgt. Soms komt er helemaal geen boertje, ook al hou ik hem een half uur of langer over mijn schouder. Als ik hem dan wegleg blijft hij onrustig. Natuurlijk komen er een heleboel boertjes als ik hem later dan toch maar oppak, de arme schat.

Inmiddels ben ik zo'n uur of 2 bezig met elke voeding (met luier, boertje en rustig maken erbij) en dan wordt hij nog vaak erg onrustig als ik hem neerleg! Regelmatig komt hij helemaal niet tot rust tussen de voedingen door.

Help! Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Dominique

hoi

Ik heb geen ervaring met die nutrilon wel de gewone en mijn dochtertje boerde ook heel slecht   of soms niet en dan moesten we ze weer even uit bed halen na een tijd om te laten boeren ik ben daarna overgestapt naar friso en volgens mij boerde ze toen beter.weet het niet zeker hoor maar misschien ligt het aan de voeding,Nutrilon is wat dikker als friso.groetjes wendy

Hoi!!!

Ik gebruik nutrilon AR ook vanaf 4 weken ongeveer, ze is nu ondertussen 5 maanden.
Ik geef zelf de voedingen wat rechterop, dan boeren ze ook niet zo erg, en dan zit het ook niet zo dwars.
Het komt omdat de voeding idd dikker is, maar ja je zal het ook voorgeschreven hebben gekregen net als ik.

Succes!!

Hai Dominique,

Mijn zoontje heeft ook vanaf 3 maanden Nutrilon AR gekregen (hij is inmiddels al 3,5 jaar). Het is inderdaad een hele dikke voeding tegen reflux. Ik geloof niet dat mijn zoontje er minder door boerde, maar mijn dochtertje boerde wel slecht in het begin. En zij kreeg gewone Friso, niet eens dikke voeding (inmiddels wel, was toch nodig). Wat ik dan deed, ik legde haar na haar flesje eventjes gewoon vast en legde haar dan even een paar minuutjes plat. Als ik haar dan weer oppakte, kwamen de boertjes wel. Misschien dat dat helpt. Zoals jij het omschrijft, ben je wel erg lang met dat voedingspatroon bezig. Ik denk dat je je kleine ermee uit zijn ritme haalt, waardoor hij onrustiger wordt. Mijn advies: geef gewoon het flesje, leg hem even neer en pak hem weer op. Komt er geen boertje, dan niet. Misschien maak jij je er zelf drukker om dan hij! En als het weer bedtijd is, leg hem dan ook gewoon in bed en blijf geen uren met dat voedingsritueel bezig! Dat is niet goed voor jouw gemoedsrust en al helemaal niet voor die van hem! Wat je ook nog kunt doen is het telefoonnummer bellen dat op het Nutrilon-pak vermeld staat (0800 nummer dacht ik). Ik heb de ervaring dat er hele deskundige mensen zitten. Misschien kunnen zij je vertellen of het klopt dat kinderen minder boeren bij gebruik van AR.

Succes!!
Petra

Hallo,

Ik geef mijn dochter borstvoeding, nu 4,5 maanden. Ze spuugt ook erg veel, maar slikt ook veel lucht in met als gevolg veel boeren laten.
Ik kan echt niet zomaar die boeren laten zitten, want ze gaat er juist meer van spugen en als ze gaat slapen, dan wordt ze ervan wakker. En als het lucht in haar darmen komt, krijgt ze krampjes ervan. Dus doe ik mijn best om haar goed te laten boeren.
Tijdens de voeding al zet ik haar rechtop om goed te boeren, wrijven of kloppen op haar rug, rug goed recht. Na de voeding nog een keer en afwisselen met haar tegen de schouder leggen. Daarna leg ik haar even neer, een paar minuutjes, en als ik haar oppak komen er weer boertjes. Soms herhaal ik dit nog. Voordat ze gaat slapen zet ik haar nog even recht op en wrijf over haar ruggetje en dan wordt ze nog soms wakker van de lucht, Na haar dutje geeft ze ook nog vaak een grote boer.
Ik heb ook baby's gezien die en niet spugen en een piepklein boertje geven, maar mijn dochter boert bij wijze van spreken de hele dag. Ze drinkt ogenschijnlijk rustig van de borstvoeding.
Misschien kan een ander merk fles helpen of een andere grootte speen.
Nog een vraagje aan jullie. Ik heb er ook al een nieuw onderwerp over gestart, maar ik ben benieuwd waarom jullie gekozen hebben voor Nutrilon AR en waarom niet bijvoorbeeld voor Friso Comfort. Hoeveel spugen jullie kindjes? Ik ga binnekort na ongeveer 5 maanden overstappen van BV naar KV en wil iets tegen het spugen nemen. IK weet alleen niet wat ik moet kiezen, de AR of de Comfort.

groetjes,
Sabine

Hoi sdwaal,

je verhaal is herkenbaar! Je blijft in de weer met dat boeren. En als je niet in de weer bent met het boeren zal je in de weer zijn met krampjes of een huilend kind. Jij doet uitendelijk wat ik ook zo ongeveer doe, zo te horen.

Ik vind ook dat mijn zoontje rustig lijkt te drinken. Ik heb het vergeleken met de kinderen van een paar vriendinnen van mij en ik zag eigenlijk geen verschil terwijl zij niet zo boeren.

Ik begin te vermoeden dat er geen wondermiddel is dat boertjes tevoorschijn kan toveren.

Als antwoord op je vraag waarom Nutrilon AR:  we gebruiken het eigenlijk niet omdat hij zo spuugt, maar omdat hij last heeft van harde ontlasting. Het was echt vreselijk zielig. AR helpt volgens het consulatiebureau beter dan Friso Comfort of Nutrilon Omneo. We gaven hem al Nutrilon voeding en zij zeiden dat de overgang van de ene soort Nutrilon naar de andere geen problemen zou geven. De overstap van het ene merk naar de andere zou  moeilijker gaan.

Mijn zoontje gaf altijd wel een beetje op na het eten, maar sinds hij die AR gebruikt heb ik werkelijk geen druppeltje melk meer gezien. Het is ook ONTZETTEND dik en zet ook uit in de maag. Ik vind het best wel een paardemiddel, eigenlijk.

Succes met de overstap naar KV. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,

Dominique

Hoi Dominique,

Ik heb wel een tijdje Aeropax gebruikt op aanraden van het CB. Dit middel kun je zonder recept bij de apotheek kopen en wordt oa voor baby's met krampjes gebruikt die teveel lucht inslikken. Het zou de lucht in de maag en darmen beter eruit moeten krijgen. Ik denk dat het wel hielp. Ik merkte het niet zozeer bij het boeren, maar ze sliep er wel rustiger door. Ik ben ermee begonnen om het spugen meer tegen te gaan, maar dat werd niet echt minder. Maar later werd het boeren zelf meer een probleem. Toen ben ik het nog eens gaan gebruiken, maar het is lastig met borstvoeding. Ze accepteerde niet meer  dat spul in haar mond, dus ging het niet echt meer. Misschien kun je het ook proberen. Mijn huisarts zei dat het geen bezwaar was om te gebruiken. Het moet wel bij elke voeding.
Ik laat mijn dochter wel na elke voeding even in een wipstoeltje rechtop zitten, dan komt het lucht ook weer beter eruit.
Op een gegeven moment wen je er wel aan en ik ben echt niet 2 uur bezig met een voeding alles incl, misschien een uur. En terwijl je je kindje rechtop houdt, kun je ook goed knuffelen.   Maar het even neerleggen, weer oppakken, neerleggen, oppakken helpt ook goed.

groetjes,
Sabine

mijn zoontje boert ook niet als  ik hem over  mn schouder hang,maar wel als ik hem op mn knie zet en hem dan met mn duimen onder zn oksels vasthou,dan kan ik met mn vingers op zn rugje trommelen.volgens mij kan hij dan beter boeren omdat hij iets in elkaar zakt.misschien een idee om eens te proberen?
groetjes kari

Terug
Bovenaan