Nutrilon AR of Friso Comfort

Hallo,

Mijn dochtertje heeft nu inmiddels 4,5 maanden borstvoeding gehad en ze heeft altijd veel gespuugd. Tenminste ik denk dat het veel spugen is. Ze groeit wel goed en krijgt dus wel genoeg binnen. Ze is er verder wel vrolijk onder.
Nu ben ik me aan het orienteren wat betreft KV. Binnenkort wil ik afbouwen en een flesje KV geven. Het CB raadde me wel aan om voeding tegen het spugen te nemen, maar gaf niet een merk.
Ik twijfel tussen Nutrilon AR en Friso Comfort. In beide zit johannesbroodpitmeel om het dikker te maken.
Kunnen jullie mij vertellen waarom je voor AR gekozen hebt of waarom voor de comfort. Wat zou het verschil zijn?? Hoeveel spuugde je kindje en helpt het goed?
groetjes,
Sabine

Hi,

Héél graag reageer ik op je oproep. Ons zoontje spuugde ook erg veel (en met name vaak, alles zat constant onder). Na veel geexperimenteer zijn we uiteindelijk bij Nutrilon A.R. uitgekomen, het ENIGE dat echt hielp; hij hoefde niet eens meer een slab om.
Wat ook erg goed hielp was gewone Nutrilon met Nutriton (=johannesbroodpitmeel) er doorheen..het nadeel was alleen dat onze Mats compleet leegliep van dit spul met als gevolg heel erg veel poepen en  diarree en daardoor weer kapotte billetjes.En deze klacht heb ik van vele moeders gehoord over Nutiton(!!), ook op het kinderdagverblijf. Waarom het met A.R. wel goed gaat is ons een raadsel; er zit immers ook Johannesbr. in.
Nadeel; het is duur en wordt niet vergoed.Maar we hebben tussendoor voorzichtig geprobeerd over te stappen op Friso comfort; zelfs bij 1 schepje door de voeding begon t spugen alweer..hebben dus maar besloten het hierbij te houden.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat we nu een beetje met het probleem zitten dat onze zoon (van zes maanden) nu wat last van obstipatie heeft, maar ik durf niet te zeggen of dat van de A.R. komt, omdat we dat al zeker vier maanden gebruiken en de klachten pas enkele weken af en aan zijn.

Wat in ieder geval echt NIET helpt is Nutilon Omneo; het spugen wordt daar geen greintje minder van.

Veel succes in ieder geval!

Hoi bolbuikie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb wel johannesbroodpitmeel geprobeerd met borstvoeding (een paar theelepeltjes 'smurrie' eten), maar dat was een gedoe en ze spuugde nog steeds alleen dikke brei. Leek mij ook niet comfortabel.
Het lijkt me wel een hele overstap van dunne BV naar dikke FV.
Welke soort speen gebruik je erbij, omdat de melk zo dik is??

groetjes,
Sabine

Goedenavond!

Misschien wat achterhaald, maar toch nog wat tips...

Ik ben een grote Friso Comfort fan.. In één keer was het hele spugen over en daarme de zorgen die ik had over de voeding...

Het gezoek was inderdaad naar een geschikte speen.. Ik ben van Avent overgestapt naar Difrax fles (helemaal perfect met dat ventiel onderin; ook daardoor minder last van krampen!) en deze fles met speen M. Bij Avent kan je speen 3 of 4 gebruiken. En let vooral op dat je de voeding heet maakt; dan lost het meel goed op zodat de speen niet verstopt (en snel schudden, anders gaat het klonteren). voeding daarna afkoelen in bakje koud water.

Succes!

Martine (moeder Fien, 11 maanden)

Hi Sabine,

Sorry voor de (zeer) late reaktie.
Ik heb zelf alleen (noodgedwongen) fv gegeven en sta er soms niet bij stil (stom!) dat de meeste vrouwen natuurlijk bv geven.
Ik gebruik een 3-standen speen. Je moet AR altijd echt 30 seconden schudden (mocht je op den duur op flesvoeding overgaan) anders raakt de speen verstopt. Als je dat doet kun je zelfs op stand 1 deze voeding geven.
Succes!

Groetjes,
Bolbuikie

Hoi,
Ik gebruik ook friso comfort, maar dan ivm met een moeizame stoelgang. Kreeg eerst het advies om nutrilon omneo te gaan gebruiken, maar dit weigerde ze te drinken. Heb het zelf geproefd en begreep toen goed waarom niet..
Toen ben ik overgegaan op de friso en ben erg tevreden. Met de ontlasting gaat het nu wel. Daarnaast spuugde ze altijd een beetje en dat is ook over met de friso. Daarnaast is friso goedkoper. Dat moet natuurlijk niet de doorslaggevende reden zijn, maar is wel leuk om te weten.
Succes, Sil

Ik gebruik trouwens de avent fles met de 123-speen. Met nummer 3 of 4, krijgt ze het er niet uit, want dit geeft alleen het aantal gaatjes aan en niet de grootte van het gaatje.

Terug
Bovenaan