nutrilon forte om s nachts door te slapen?

hoi,

ik heb een zoontje van 7 maanden die sinds hij 2 maanden geleden 2 weken ziek was geweest niet meer s nachts doorslaapt. hij word om de 3 a 4 uur wakker en wil voeding wat hij niet nodig heeft dacht ik.

ik heb geprobeerd hem niks meer te geven, allen maar troosten met een speen of even een aai over zijn bol maar werd telkens elk uur wakker waardoor hij iedereen in huis wakker maakte na 2 dagen ben ik ermee gestopt.

nu wil ik forte gaan geven als zijn laaste flesje in hoop dat hij dan doorslaapt.

heeft iemand hier ervaring mee?
of andere tips?

groetjes melek
 
ik zou gewoon naar cb gaan of bellen zij weten meer,

ik geef mijn zoon de laatste fles tussen 22 uur en 2230uur.

ik denk dat hij in de war is of pijn heeft.

omdat hij ziek is geweest het zijn babys he, ik zou als ik jou was naar
rcb toe gaan nooit op andere voeding overgaan als je het niet zeker
weet.

      heel veel sterkte ermee



 
Kan je makkelijk doen hoor Forte als laatste voeding! Ligt wat zwaarder op de maag en daardoor slapen ze beter!!! Die van mij krijgt het ook en slaapt van 21 uur tot 9 uur en os 12 weken oud!

Gr
 
hoi

Wat je ook kan doen is door de laaste fles 1 tot 1,5  schep meer voeding doen. Van zijn normale voeding. Dit zorgt er ook voor dat hij wat meer in zijn buik heeft om te gaan slapen.
En anders (ook al klinkt dat zielig en is het best wel moeilijk) Laat hem maar een nachtje huilen.
Daardoor ben je geen slechte moeder maar komt hij misschien wel weer in het ritme voordat hij ziek werd.
Hij zal toen wel wat meer aandacht gekregen hebben dan anders wat natuurlijk heel logisch is.
Ik hoop dat het wat help en dat jullie snel weer een nacht kunnen doorslapen
Liefs Danielle
 
Hoi,

Ik ben nu ongeveer 2 maanden geleden ook begonnen omdat mijn dochter van toen 2 maanden duidelijk niet meer genoeg had aan de standaard voeding.
Ook ik kreeg toen het advies om 1 of 2 schepjes meer voeding in de fles te doen i.p.v. over te stappen op forte.
Ik heb toen voor de zekerheid de nutricia voedingslijn gebeld om te vragen of dit geen kwaad kon, zij raadde het mij sterk af omdat de voeding dan te zwaar vwordt en  je kindje dan teveel voedingsstoffen binnen krijgt.

Ik ben toen toch de forte gaan gebruiken.

Groetjes,
Marjolein
 
Je mag juist nooit geen extra scheppen door de voeding doen, daar krijgen ze verstoppingen van. Mijn schoonzus deed dit ook een keer bij haar dochter en die zat vrij snel verstopt. Geloof me dat is van de wal in de sloot. Forte kun je gewoon zonder overleggen aan je kleintje geven. Forte is precies hetzelfde als normale nutrilon (als je die hebt) alleen blijft dat wat langer in het maagje zitten waardoor ze minder snel honger hebben. Wij hebben dat ook vrij lang gegeven en hebben dat nu afgebouwd.
 
Hoi hoi,

Ik heb een 2ling van 4 1/2 maand en 1 slaapt nu door van half 8 tot +/- half  8 en ik doe dit ook door hem forte te geven maar ik doe daar nog rijstebloem 2 eetlepels in. Dat kreeg ik als advies van het CB.

Groetjes moeder van Anouk en Devlin
 
hoi

bedankt voor jullie reacties. ben gisteren naar de cb geweest ook. ze vond het goed als ik de laatste fles forte gaf. ik doe het nu al een paar dagen en krijgt de laatste fles rond 9.30 en word nu pas wakker rond 3 uur eerst was het 3 uur na de laatste fles.

maar sinds gisteren was het weer mis 9.30 laatste fles en dan weer om2.30 forte.   van half 3 tot 5 uur   3 keer wakker en wat water gegeven en 5 uur de  gewone fles  rond 8 uur weer de fles. ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan.
 
zal proberen het laatste fles wat later te geven. maar het lijkt erop dat dit ook niet zal helpen ga volgende week weer naar de cb. jammer dat hij de rijtebloem niet lekker vind alle 2 niet.

nog bedankt
melek
 
Terug
Bovenaan