Nutrilon HA of Pepti?

<p>Hoi!</p><p>Ik heb een dochter van 11 weken en ze heeft erg last van krampjes, huilen aan de fles, overstrekken, windjes laten, soms ontroostbaar.. Ook laat ze soms 30/40 cc staan. <br />Poepen doet ze gelukkig nu veel beter. Wel groene poep. </p><p>Ik ben overgestapt op Nutrilon HA. De eerste 3 dagen ging het super, meteen verschil! Nu zijn we 6 dagen verder en begint het weer een beetje van voor af aan. <br /><br />Nu lees ik ook veel dingen over nutrilon Pepti.. Heeft iemand hier ervaringen mee? En hoelang duurt het totdat Nutrilon HA echt aanslaat? </p>

de twee voedingen zijn voor twee verschillende doelen. 
HA is voor darmkrampjes. En Pepti is voor kindjes die allergisch zijn voor koemelkeiwit. Verdenk je je kindje daarvan?

dat ze een klein beetje laat staan hoeft geen probleem te zijn. Dat gebeurt elk kindje met periodes. Die van mij dronk ook vaak niet alles op.

Omdat de klachten na 6 dagen toch weer zichtbaar worden denk ik het wel.. Maar misschien moet ik het nog even de tijd geven om het z'n werk te laten doen 

Ik heb niet echt antwoord op jouw vraag, maar misschien wel iets wat kan helpen. Een vriendin van mij had hetzelfde probleem bij haar zoontje. Die heeft uiteindelijk Nutrilon Omneo gemixt met Nutrilon standaard, haar zoon was er meteen vanaf. Je hoeft natuurlijk niet te mixen als dat niet voor jullie kindje werkt.

Ik zou eerst eens een heel ander merk proberen. Misschien ook met lactose als enige koolhydraatbron en wat minder extra toevoegingen waar sommige kindjes niet zo goed tegen kunnen. Het kost wat meer, maar bijvoorbeeld Hipp Combiotik. 
Bij KMA hoort meer dan krampjes en huilen. Misschien even goed de symptomen doornemen en met de huisarts overleggen. Pepti is heel mooi als je kindje echt een allergie heeft, maar verder is het sterk bewerkt spul hoor.

Mijn dochter heeft pepti gedronken omdat ze KMA heeft. Mijn dochter had echt een afkeer naar de fles gekregen voor de pepti, spuugde veel, huilde ook veel, overstrekte zich en oogde echt ongelukkig. Toen we aan de pepti gingen duurde het ongeveer 2 weken toen we verschil zagen, ze moest echt even wennen aan deze voeding maar werd echt een ander kind daar door geworden!

Succes met de zoektocht! Erg lastig als je kindje veel last heeft

Terug
Bovenaan