Nutrilon hoe lang houdbaar

Hoi hoi!

Ik heb een pak Nutrilon 1 standaard staan waar mijn man drie weekjes geleden een flesje van heeft klaargemaakt. Dit was echter nog niet de bedoeling. Onze dochter krijgt nl. nog steeds AR-voeding en ik had de standaard gekocht omdat ik de fles van 23.00 uur wil laten vervallen en haar dan om 19.30 uur rijstebloem in haar fles erbij wil doen. Dit kan echter niet door de AR-voeding, want die is al dik van zichzelf.

Maar goed, dat pak is dus een keer open geweest en op de verpakking staat dat na openen een pak 4 weken houdbaar is. Zal dit echt maar zo kort zijn? Kan er zoveel kapot gaan aan poedervoeding?

Wat vinden jullie, kan ik deze voeding nog gaan gebruiken of niet?
 
heey,

Nou bij kleine babytjes ben ik daar altijd wel voorzichtig mee.
Het staat niet voor niks op het pak dat ie na openen 4 weken houdbaar is..
Als je het nu gaat gebruiken kan het nog wel..

Aan de andere kant het is droog spul dus schimmelen doet het niet..
Misschien gaat het in kwaliteit achteruit ofzo..

Vraag het ff aan icare, succes ermee

groetjes simone
 
volgens mij zetten ze het ook op een pak omdat je er normaal gesproeken elke dag met je handen inkomt, dus een beetje vanwege hygiene, maar naar mijn mening kan je het gerust nu nog een paar weken gebruiken hoor.
 
Ik denk niet dat ze het er voor niets opzetten, dus ik zelf zou het weggooien na die 4 weken. Dat is dan wel zonde van het pak voeding, maar beter het zekere voor het onzekere toch...
 
Hoi,

Ik heb daarover friso een keer opgebeld toen ik net met af en toe een flesje kv ging beginnen. Die waren er heel duidelijk in dat langer dan 4 weken niet goed is. Er zitten blijkbaar bestanddelen in die in kwaliteit daarna echt achteruit gaan. Ik hou het dus wel netjes aan, soms een dag of 2-3 langer, maar daarna niet meer. Nu is dat ook niet meer van toepassing omdat mijn zoontje 3x bv krijgt en 1x fv, dan gaat het snel genoeg op.

Groerjes, Miriam
 
Volgens mijn kraamzorg kun je het voor 1 maand bewaren na openen. Maar je moet natuurlijk doen waar je je zelf lekker bij voelt. Ik zelf heb nog geen problemen gehad. 
 
Terug
Bovenaan