Nutrilon hypo-allergeen of gewone Nutrilon

Hoi!

Ik heb even wat vraagjes over de voeding van Nutrilon.
Ons zoontje krijgt op dit moment Nutrilon hypo-allergeen.
Maar heeft de eerste 4 dagen de gewone Nurilon gehad,omdat ik toen nog in het ziekenhuis was.
Hij heeft geen last van de verandering gehad.
Alleen nu is er een mevrouw van het cb hier geweest en zij vond het raar dat we die hypo-allegeen voeding gaven..er zijn niet echte allergieen binnen onze fam.
Ook zit er 6 euro verschil in de voedingen,dit vind ik vrij veel.
Dus nu heb ik weer een pak gewone Nutrilon gekocht en wil nu toch graag overstappen op deze voeding.
Ik hoop natuurlijk niet dat ons mannetje hier last van krijgt.
Wat adviseren jullie??

Ook maakte ik eerst de voeding voor 24 uur klaar,dit kon volgens de kraamhulp...
Maar het advies van het cb is niet voor 24 uur klaarmaken,en ook gewoon met kraanwater(dus niet afgekookt) klaarmaken.
Het is zo verwarrend..de een zegt dit de ander dat...hoezo wordt je hier onzeker van??

Hebben jullie enig idee???

Alvast bedankt!!
Liefs,Swinnie

Ik heb een zoon van 2 maanden en hij heeft altijd Nutrilon HA gehad. In principe hoefde dit niet maar ik heb er wel voor gekozen. HA zorgt voor een dunnere ontlasting, snellere vertering en is volgens het ziekenhuis waar ik heb gelegen de meest dichte benadering van borstvoeding. Je kunt hier gewoon mee doorgaan als je dat wilt.
De voeding moet je eigenlijk niet zo lang van tevoren klaarmaken, het liefst a la minute, heb ik van het cb gehoord. Kraanwater is prima, gekookt water hoeft idd niet meer. Het maakt het een stukje makkelijker zo, gewoon kraanwater, schepjes erin en in de magnetron.....
Succes
Groetjes, Ellen

Hoi,

Afgekookt water is achterhaald met een paar uitzonderingen daargelaten; als de waterhardheid in de regio erg hoog is, kán het krampjes versterken.
En als je loden leidingen hebt (maar dit is wel héél ouderwets) afkoken.

En voor 24 uur klaarmaken, zie ik het probleem niet van in, mits je higiënisch werkt dan.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi, hoi,

Ik zou gewoon weer overstappen op de Nutrilon.
H.A. voeding is echt voor baby's die de gewone voeding niet kunnen verdragen.
Je kunt daar evt. altijd nog weer op terugvallen als de gewone Nutrilon je niet bevalt.
Ik gebruik voor mijn dochtertje ook de gewone Nutrilon en ze heeft normale ontlasting, niet dun en ook niet hard.
Het bevalt ons prima.
Wat je zei over het prijsverschil, dat is wel veel, en ze doen maar 1a2 weken met zo'n pakje.

succes,

groetjes Jantine mv Nina

Enne trouwens, voor 24 uur klaarmaken daar verschillen de meeningen erg over.
De een doet het wel en de ander niet.
Op het pak zelf staat dat je het binnen zoveel uur moet geven als je het klaargemaakt hebt.
Maar je moet doen wat jij fijn vind.
Wat kraanwater betreft: Ik heb de eerste paar maanden spa blauw gebruikt, omdat Nina erg veel krampjes kreeg van kraanwater. Na 6 maand was dat over en nu gebruik ik gewoon kraanwater.

Hoi,

Ik ben van mening dat de HA voeding niet alleen is voor kindjes die niet tegen gewone voeding kunnen. Het is toch ter voorkoming van een allergie, als het eenmaal geconstateerd is is het toch te laat lijkt me?
Bij mijn eerste kindje was er nog geen HA voeding en ben ik standaard voeding gaan geven, veel last van krampjes, moeilijke ontlasting en eczeem, dus moest ik over op de Nutramigen... Bij de 2e ben ik  na de borstvoeding meteen  gestart met  NAN HA en nergens last van!
Nu is ieder kindje natuurlijk anders, maar het is wel toevallig. Mijn mening is dus dat voorkomen beter is dan genezen...
groetjes

Oja nog over dat klaarmaken. Gewoon met kraamwater gedaan en per flesje, vond ik zelf eigenlijk net zo makkelijk.  Je waterkoker moet ook maar kalkvrij zijn...

hoi,

ik heb mijn zoontje de eerste dagen ook hypo alergeen gegeven maar dat gooide hij er elke keer weer uit. nu geef ik hem gewoon nutrilon standaart en dat is wel wat beter. het probleem is alleeen dat hij sneller vol zit. maar op de verpakking staat dat je het maar een half uur kan bewaren dat is wel een probleem want hij drinkt niet alles in 1 keer.

Terug
Bovenaan