Nutrilon omneo honger slapen

goedenavond.

Deze vraag zal vast en zeker al een x gesteld zijn maar elke baby is anders!

Zl is nu 2 maandjes oud en heeft 6 weken BV gehad daarna ben ik over gegaan op fles voeding eerst nutrilon standaard maar doordat hij 4 dagen niet gepoept had (en wel aangaf dat hij moest) over gegaan op de nutrilon omneo! Nu heb ik het idee dat hij sneller honger heeft. Hij krijgt flessen van 150+10cc extra water 4 scheppen omneo 1 schep standaard. Maar komt nog wel 7x per dag!! Uitrekken is geen optie dan schreeuwt die alles bij elkaar!

Nu spuugt die ook veel na de voeding heb net bij de eerste fles 1 schepje nutriton erbij gedaan! (2100)

nu is mijn vraag of vragen... Hij ligt nu voor t eerst op ze eigen kamertje en heeft om 2100 de laatste fles gehad zal ik m laten slapen of om 2300 wakker maken voor nog een fles?!

Zijn er meer mensen die het idee hebben dat omneo sneller verteerd?! En dat de fles verstopt raakt (avent speen 1/2, dr Brown fles, mam fles vd kruitvat).

En ook ervaring met baby's die niet elke dag een poep luier hebben? Met de BV had hij elke dag soms 2x op een dag een poep luier. Dus word er een beetje onzeker van!

Alvast bedankt!!
 
Hey Chantal! Logisch dat je onzeker wordt ik zal proberen mijn ervaring te delen in de hoop dat het je helpt. Mijn dochtertje Dani is morgen 14 weken, ik heb haar 3 weken BV gegeven ze had toen ook na iedere voeding poepluiers en amper krampjes, wel kreeg ze al in het ziekenhuis en ook bij ons bijvoeding in de vorm van standaard flesvoeding (kruidvat hebben wij)

Omdat Dani behoorlijk vaak mondjes terug gaf zijn we meteen op kruidvat antireflux overgestapt, kwa ontlasting klopt het dus dat ze dan soms dagen niet poepen...niks om onzeker over te raken! Dat is normaal. Je vraag over het verstoppen vd speen, ik heb dr. Brown flessen speen level 2 en ik draai er soms 3 op omdat ik dat dus ook ervaar het verstoppen. Misschien is dat een optie?

Wat betreft je omneo vraag ik ken wel iemand die dat onlangs gebruikte en ook vertelde dat haar zoontje vaker honger leek te hebben! Nutriton is johannesbroodpitmeel, dit zit bij mijn voeding standaard erin, dit zou zwaarder op de maag moeten liggen maar let op dit kan ook weer ontlasting problemen veroorzaken!

Mocht je meer willen weten kun je altijd 24/7 de nutricialijn bellen met al je vragen cq onzekerheden helpen ze je dan  :) Succes! Liefs Annemarie
 
Terug
Bovenaan