Nutrilon Omneo stinkende urine, ervaringen?

<p>Sinds een week zijn we overgestapt op  Nutrilon Omneo (voor krampjes en obstipatie)</p><p>dit was advies van het CB want onze kleine meid (3 week oud) had vanaf de geboorte bij elk verschoning “keutels” (klei achtig, geurloos & geel) ze kreeg  flesvoeding van Hipp.</p><p>Nu we een week verder zijn merk ik niet echt verbetering. Ze drinkt de flessen minder goed leeg, heeft niet elke dag ontlasting, maar als er ontlasting is dan is het dun & veel (en stinkt enorm). Maar ze heeft hier ook wel moeite mee en sinds een week last van krampjes na de voeding (had ze nog niet bij Hipp) </p><p>maar wat ik nog vervelender vind is dat haar urine ineens stinkt. Zit een sterke geur aan, ze plast heel veel, en is licht van  kleur, maar komt dit door de voeding?</p><p>als je haar op schoot hebt ruik je het ook als ze geplast heeft. </p><p>baal stiekem wel dat we moesten overstappen, maar vertrouw erop dat de jeugdarts weet waar ze over praat en dat de overstap echt nodig was. </p><p>Ik ga het nog een week aankijken aangezien de darmen 2 week nodig hebben om te wennen aan nieuwe voeding (geloof ik) en anders ga ik in overleg of er geen andere oplossing is. Vind het ook fijn als ze al haar flessen goed leeg drinkt. Kun je niet druppen krijgen door de fles heen voor obstipatie?</p><p>Mijn man heeft trouwens Hipp & de Omneo geproefd, de hipp was lekker zoet van smaak en de omneo vond hij vies, en is ook dikker. Hij snapte wel dat ze de fles wat minder lekker vind haha.?</p><p>ik hoor graag ervaringen.</p><p> </p>

Ik heb niet specifiek ervaring met Omneo, maar wel met dieetvoeding (pepti). Het is inderdaad veel viezer dan standaardvoeding, maar dat is echt een kwestie van wennen voor je kindje. Als wij geprovoceerd hadden met standaard voeding, dronk onze zoon ook altijd een tijdje slechter, maar dat kwam na een week of 2 wel weer goed. Ook z'n ontlasting ging er behoorlijk van stinken en 't werd er ook dunner door. Zn urine ging er niet van ruiken, maar misschien komt dat ook gewoon door de luiers die je gebruikt?
Mijn ervaring is dat een kindje zeker 2 weken moet wennen aan nieuwe voeding, voordat je er echt iets zinnigs over kunt zeggen. Wij merkten na provocatie dat onze zoon 2 weken onrustiger was, daarna ging 't weer goed. 

Hoi 

Wij gebruiken ook omneo  voor  onze kleine man omdat  hij ook harde keutels  poepte.
Wij mengen deze  met de standaard variant  en dat werkt voor ons heel goed wel een grote maar speen op de fles omdat  het wel iets dikker is. Maar bij ons heeft het echt  verbetering  gebracht. Wij hebben in het begin eerst  Lactulose  gebruikt door de fles heen maar toen  kwam het nog niet goed opgang toen  de omneo  erbij  toen ging  het  goed. Nu geven we geen lactulose  meer maar wel de omneo  gemengd  met de  standaard  en dat bevalt  ons goed en laten het  ook zo.

Dat de  urine  sterk ruikt hebben wij geen last van 

Terug
Bovenaan