Nutrilon Pepti bij verborgen reflux

Ik ben even benieuwd naar ervaringen met het gebruik van Nutrilon Pepti bij verborgen reflux. Het is voorgeschreven door de huisarts, maar kan online weinig vinden dat dit echt helpt bij verborgen reflux. Iemand?
 
Dat werkt bij kindjes met koemelkeiwitallergie, soms is dat de reden voor de reflux, dus vandaar. Hier ook een kindje mee verborgen reflux en hier gebruiken we medicatie, maar ik eet ondertussen zelf ook 4 weken koemelkeiwitvrij om te checken of dat er onder zit (geef bv).
In het boek Reflux Baby kun je hier veel informatie over lezen. Veel sterkte en trek op tijd weer aan de bel is mijn ervaring als het niet werkt, het zuur doet zeer en de slokdarm kan zo geïrriteerd raken dat je kindje echt veel pijn heeft. Helaas heb ik wel een beetje strijd moeten leveren om de juiste medicatie te krijgen. Goed vastleggen wat je ziet (filmpjes maken, dagboekje bijhouden van symptomen en slapen) zodat je je boodschap goed over kunt brengen naar de ander. Veel sterkte!
 
Reflux is (bijna) nooit een op zichzelf staand probleem maar een gevolg van iets anders, bijvoorbeeld allergie of slordige drinktechniek. Is daar al eens naar gekeken?
 
Wij hebben geen medicatie of andere voeding gebruikt. Enkel draagdoeken en een schuinbed. Is wel intensief om je kind grotendeels te dragen, tegelijk is het ook heel mooi voor de hechting.
Misschien zit je er niet op te wachten, dat mag ook. Het is wel een alternatief of extra optie om in je achterhoofd te houden ?
 
Terug
Bovenaan