Nutrilon Pepti effect en spugen

Hi!

Ik vroeg me af of er meer zijn die dit herkennen en erkennen
Ik heb een dochter van nu bijna 11 weken oud en we zijn nu bijna een week bezig met nutrilon pepti op advies HA omdat we vermoeden dat ze KMA heeft. Echter vind ik het ontzettend lastig om verschil waar te nemen bij haar, ook omdat ik geen ervaring heb met KMA en onze 1e dochter van 3 jaar hier nooit last van heeft gehad. In tegendeel was zij ook een hele makkelijke baby van wat ik me kan herinneren.. maar nu onze dochter van 11 weken zoveel onrust en last van krampjes heeft maak ik me toch meer zorgen.
Ik heb ook gelezen dat er minimaal 2 weken overheen gaan voordat je echt resultaat mag zien.. tegelijkertijd lees ik ook bij heel veel die meteen een andere baby zagen.
Ik vind dit heel moeilijk want ik wil graag geloven dat ik verschil zie maar ook zie ik dat ze nog wel verkrampt na de voedingen en ook huilt.
Ook heb ik het idee dat ze nu meer spuugt dan hiervoor deed met (kruidvat A.R) voeding. Echter is de spuug nu wel helder van kleur.
Ik vind dit zo naar want ze ruikt hierdoor altijd naar spuug en zuur als ik haar oppak en ook heb ik het idee dat ze ook hier last van heeft..
Al met al blijft het me niet lekker zitten.
Ik wil het de kans geven en sowiezo 2 weken aankijken maar vind het heel moeilijk
Iemand hier die dit herkent en/of erkent?
Evt goede raad of goede moed meegeven mag altijd?
Lieve groetjes,
 
Hi! 


Ik herken je verhaal heel goed! Wij vonden het ook lastig om nou te bepalen of het spugen en de onrust minder werd door de pepti. Ons zoontje had ook heel erg last van reflux, onrust en overstrekken. Toen hij 12 weken was zijn we gestart met pepti en wij wisten in het begin ook niet of het nou echt verschil maakte of dat het iets is dat je wilt zien omdat je al zoveel hebt geprobeerd. Die 2 weken is echt voor de darmpjes om aan nieuwe voeding te wennen en het verschilt echt per kindje hoe snel de klachten minder worden. Ons zoontje is nu 16 weken en het spugen is eigenlijk zo goed als gestopt! Soms nog wel eens wat, maar dat is echt melk en geen maagzuur meer wat omhoog komt.
ik heb verder niet echt tips, maar weet dat je niet alleen bent hierin. Het is echt moeilijk, helemaal omdat je ziet dat je kindje er zo'n last van heeft, maar het komt goed!
liefs
 
Ik herken het ook! Vrijdag gestart met NovaRice op aanraden van de kinderarts, ook ivm verdenking KMEA. Ik dacht meteen die middag een ander kind te zien; hij sliep ineens de hele avond zon beetje? De nachten blijven onrustig. Hij spuugt sowieso normaal wel wat maar nu echt veel meer. Die voeding is wat dikker en romiger en weigerde hij na 50ml, dus nu zijn we langzaam de flessen half half zeg maar aan het overstappen, overmorgen zitten we dan volledig op die novarice en dit accepteert hij tot nu toe wel.
Wbt krampjes enzo had hij gelukkig geen last van, zit alleen al weken van top tot teen onder de heftige eczeem die onbehandelbaar lijkt. Kreeg soms 210x7 (5maanden) maar bleef om de 2u komen en groeicurve zwakte af. Of het eczeem nu gaat wegtrekken moet nog blijken. Succes!
 
Bij onze dochter duurde het ook even voordat ik verschil merkte 
Maar bij haar zag ik het aan het eczeem wat minder begon te worden.
Ik had wel het idee dat ze er meer van spuugde.
Maar bij ons is het al 5 jaar geleden dus weet niet precies hoelang het heeft geduurd dat wij verbetering zagen.
 
Terug
Bovenaan