Nutrilon Pepti en eczeem....

hallo allemaal,
vorige keer schreef ik al dat ik niet zo'n fijn contact heb met onze huisarts......
Mijn dochtertje van bijna 15 weken nu heeft al een geruime tijd een droge huid. Enkele weken geleden dacht ik zelf dat er sprake was van eczeem. De huisarts dacht zelf aan de weersveranderingen...dan weer warm, dan weer koud. Oke dacht ik nog, u hebt er voor geleerd. Na een week waren de plekjes verergerd, misschien dan toch een lichte vorm van eczeem aldus die goeie man.  Vorige week heb ik een verwijsbrief voor de kinderarts gevraagd, mijn man haalde die vanmiddag op. Staat erin;ouders hebben veel vragen, denken dat kind allergisch is?? Nu ook opeens gebroken sleutelbeen?. Wat een eikel, alsof wij het verzinnen. Haar sleutelbeen IS gebroken geweest en ze HEEFT eczeem, ben toch niet achterlijk.In ieder geval, we haalden haar vanmiddag bij de oppas op, rompertje (was inmiddels verschoont hoor)zat onder het bloed, ter hoogte van de ergste plekken op haar borst en op haar armpjes allemaal krabplekken. Ook zagen de plekken echt vuurrood. Mijn man was het zat, huisarts omzeilt en gelijk naar huisartsenpost gegaan. Nu moesten we starten met Nutrilon Pepti en hij schreef een cortison zalf voor. De zalf wacht ik nog even mee omdat de bijwerkingen nog heftiger lijken dan de kwaal. Ik ga dat eerst aan de kinderarts navragen. Maar met de Pepti zijn we gelijk gestart. Nu komt hier dan eigenlijk mijn vraag, iemand een idee over hoelang je resultaat zou kunnen bemerken wanneer ze daadwerkelijk een koemelkeiwitallergie heeft?? Duurt dat dagen of weken? Hoop eerlijk gezegd dat dit dan de oplossing is want het is echt onwijs zielig om te zien. Buiten de jeuk lijkt ons meisje er trouwens weinig last van te hebben, is net zo vrolijk en levendig als voorheen.

Hoop dat er iemand is die mij hier wat over kan vertellen!!
Alvast bedankt hoor!
groetjes, Anne

Hoi Anne

Drinkt je dochtertje die Pepti zomaar meteen?
Jeetje, dat vind ik wel knap, want dat spul is me vies.
De oudste van mijn zus ( nu inmiddels 10) had ook heel erg koemelkallergie en veranderde acuut na het overgaan naar de pepti. Hij stopte ook wel even met drinken hoor, hij moest erg aan de smaak wennen. Hij had geen eczeem ervan, maar werd erg opstandig.
Wel goed van je dat je gewoon doorgegaan bent naar de huisartsenpost. Ik heb het zo wie zo niet op huisartsen, maar soms kom je er gewoon niet onderuit.

groetjes rachel

Hoi Rachel,
ja hoor, ze drinkt het net zo goed als de Omneo die ze kreeg. Wel even met een kleiner speentje gegeven omdat deze voeding een stuk minder dik is. In ieder geval positief bericht dat jouw zus snel merkte dat het hielp. Ik hoop ook zo dat het voor Sophie ook helpt.
Slaap lekker voor straks!
Groetjes, Anne

hoi anne

gelukkig dat ze het gelijk drinkt anders had je nog een probleem erbij gehad. Ik hoop ook voor jullie, maar zeker voor de kleine meid dat het snel verlichting geeft.

weltrusten groetjes rachel

Terug
Bovenaan