Nutrilon pepti en nog last?

A

Anoniem

Guest
Hallo ik heb een vraagje.
mijn zoontje heeft nu nutrilon pepti voor koemelkallergie, de eerste week ging dit erg goed en hij sliep ook ineens door was veel rustiger. ik heb de bakerdoeken weggehaald en de slaapzak tevoorschijn gehaald. De 2e week is het ineens weer krijssen erg veel. Nu 2 weken later krijgt hij ook weer soort exceem en vlekken in zijn gezicht en heeft mega krampen elke keer. hij is nu 14 weken,maar denk dus dat er nog iets in die voeding zit waar hij niet tegen kan. wat denken jullie? hij had al 10 weken waterige ontlasting en die is nu wel sinds een paar dagen weer normaal.

graag advies!!
de kinderarts heeft een tijdje terug al voorgesteld een onderzoek te doen ook ivm zijn reflux. weten jullie ook welke verschillende onderzoeken er zijn en wat ze daarmee allemaal kunnen zien.
en zouden jullie bellen voor een eerdere afspraak? ik heb pas over 5 weken een afspraak staan.

alvast bedankt

Ik zou nu meteen bellen en de klachten melden en niet die afspraak over 5 weken afwachten. Als de klachten terugkomen terwijl ze aanvankelijk verdwenen dan is de pepti blijkbaar niet sterk genoeg.
Allergie en reflux gaan vaak samen en daarom is het wel een goed idee om ook een refluxonderzoek te doen. Al komt eczeem niet door reflux natuurlijk!

Wat naar!!! Niet zolang wachten en aantobben, hoor, je kindje verdient snel de beste voeding/oplossing.
Sommige kindjes kunnen zelfs niet tegen de Pepti. Mijn dochter ook niet. Nutramigen verdraagt ze beter (bij apotheek verkrijgbaar maar superduur; met een indicatie van kinderarts wordt het vergoed). Succes!!

Bellen hoor! Vinden ze echt niet gek, is hun vak! Niet blijven tobben, ik heb een half jaar getobd voordat we er (zelf) na ziekenhuisopname enz.enz. éindelijk met behulp van een kinderarts achterkwamen en achteraf had ik direct naar hem moeten gaan en een verwijzing moeten vragen.

Maar goed, kan zijn dat hij de Pepti niet verdraagd, maar het idd op Nutrimigen beter doet (en daarna de Flexical..)

Suc6 (komt goed!!)

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan