Nutrilon Pepti smaak wennen?

Hi allemaal,

Gisteren zijn we met onze dochter (10 wk) bij de kinderdiëtiste geweest. Afgaande op de klachten heeft ze Pepti voorgeschreven. Wij waren super blij, want lopen aardig op ons tandvlees door al dat gehuil van dochterlief.

Nu hebben we haar zojuist de eerste fles gegeven, maar het ging er maar moeizaam in… Is dat herkenbaar? Moet ze wennen aan de smaak? Wordt het beter?

Ik merk dat ik er echt onzeker van word… Wat als dit ook weer niet werkt? We hebben al zoveel geprobeerd…

Voor nu uiteraard gewoon even aankijken, maar ik dacht: ik stel de vraag alvast. Mogelijk kunnen jullie me een beetje bemoedigen ?

 
Ja ze moeten echt aan de smaak wennen. Gewone melk is zoet, pepti is bitter. Proef zelf maar eens. Ze wennen hier wel vrij snel aan hoor als het goed is. Geef het tenminste twee weken de tijd om te wennen aan de nieuwe voeding, daarna kun je pas echt iets zeggen over het effect. De maag en darmen moeten ook wennen aan de nieuwe voeding, dat kan in het begin wat klachten geven. Mochten de klachten niet overgaan met pepti dan kun je nog een stap verder in dieetvoeding naar bijvoorbeeld neocate. Pepti bevat nog verknipte koemelkeiwitten, neocate is volledig koemelkvrij.
Succes!
 
Sommige kindjes vinden het meteen lekker, anderen alles behalve. Onze dochter is er nooit volledig aan gewend geraakt, maar pepti+medicijnen (verborgen reflux) zorgden na een paar weken wel voor eindelijk niet meer huilen bij elke fles. 
 
Bedankt voor jullie reacties. Dat bemoedigt! Ik was wellicht ook wat te snel met zorgen maken. Net heeft ze keurig netjes haar flesje leeg gedronken!
 
Terug
Bovenaan