Nutrilon Pepti

<p>Hallo, Wie heeft er ervaring met nutrilon pepti? Sinds dinsdag krijgt mijn dochter (11 weken) deze voeding. Donderdag was de  ontlasting diarree daarvoor had ze plakkerige ontlasting. Sinds gister heeft ze scheetjes die enormmm stinken, een rotte eieren lucht. Daarnaast spuugt ze veel heb het idee dat de melk erg dun is. Had gehoopt op veel verbetering maar schieten er nog niet veel mee op. Enige wat wel verbeterd is dat ze overdag wat beter slaapt maar we zijn ook begonnen met inbakeren. Ben benieuwd naar de ervaringen! Vanavond trouwens melk ingedikt met JHBP maar dat is weer een ellende met speentje, wel een speciale speen voor ingedikte voeding gebruikt maar komt er alsnog slecht/niet uit.</p>
 
Ik heb hier ervaring mee. Bij ons zoontje zijn we met 10 weken overgestapt naar Pepti. Het is inderdaad heel dun. Wij dikken het ook in met pure johannesbroodpitmeel. Het is inderdaad zoeken naar een goede speen. Wij gebruiken de dr Brown fles met speen 2. Die speen 2 heb ik doorgeprikt met een hele dikke naald. Inmiddels is hij bijna 5 maanden en gebruiken we speen 3.
De rotte eieren lucht hoort er helaas bij. Het is ook heel vies. Daar moet je aan gaan wennen. Hier nog steeds vreselijke stink scheten haha. Maar inmiddels wel een heel blij en vrolijk mannetje. We begonnen na een paar dagen inderdaad wat verschil te merken met het slapen en overstrekken. Daarna zagen we elke week steeds meer verbetering. We zijn van elke keer 10 min slaap na daar heel veel moeite voor te doen, bij elkaar gesprokkeld 1 tot 1,5 uur overdag naar minstens 3 a 4 uur per dag gegaan.
Hoop dat het voor jullie ook goed gaat werken!
 
Heel herkenbaar verhaal! 
Mijn dochter krijgt ook vanaf 3 maanden (nu 6) Pepti en inderdaad werd de ontlasting heel dun/erg stinken en erg veel spugen. Maar verder verdwenen alle klachten (onrustig drinken, kramp, benauwdheid, onrustige huid) als sneeuw voor de zon en kreeg ik een heel ander kind terug. 
Het spugen hebben we vanalles aan geprobeerd te doen (johannesbrood pitmeel, neocate, rijstebloem) maar niks hielp en ze kreeg van alles obstipatie. Ze heeft geen last van het spugen dus ik neem maar voor lief dat de wasmachine hier dag en nacht aan staat, omdat ze verder sinds de pepti veel beter te pas is. 
 
MamavanLL, heb je ook pure johannesbroodpitmeel geprobeerd? Bij ons kreeg hij ook van alles heel erg buikpijn. Met de pure johannesbroodpitmeel van Tammi alleen niet. Daar hoef je ook veel minder van te gebruiken. Wij doen 1 schepje (paarse schepje van de nutriton) per 180ml.
 
Mijn zoontje had het in combinatie met Johannesbrood pitmeel ivm reflux dus heeft denk ik daarom nooit dunne poep gehad na 1 jaar (hij is nu 2 jaar en 2 maanden) is hij er overheen gegroeid dus ik weet niet meer of zijn poep ook stonk
 
Net als bij de anderen hier, herkenbaar! 
De melk is dunner dan standaard voeding en de poep stinkt enorm en is ook dunner. Wij noemden het altijd vieze pepti-poep, haha. Onze zoon spuugde er ook meer mee, maar hij heeft ook last van reflux. 
 
Terug
Bovenaan