Nutrilon volledige zuigelingen voeding bereiding

<p>Gedeeltelijk stappen wij nu over naar zuigelingenvoeding ivm weer werken straks en kolven is helaas niet genoeg. alleen nu snap ik niet waarom je het water eerst moet koken en dan weer afkoelen..  mijn kind krijst al zo erg als hij honger heeft zonder eerst andere signalen aan te geven en dan zal die nog langer moeten wachten.  waarom kan het water niet gewoon opgewarmt worden in de magnetron.  als we onderweg ergens een flesje moeten klaarmaken kan dat toch ook niet anders.</p>
 
In de magnetron kan ook hoor! Ik zelf kook water in de waterkoker en giet het over in een thermoskan. Zo schenk ik het in de fles en meng het met koud water uit de kraan en dan poeder erin en klaar. Zorg er alleen wel voor dat je waterkoker goed ontkalkt is en je thermoskan ook. Ik vind het ideaal zo. Hoop dat je er iets aan hebt! 
 
In de magnetron kan zeker ook.
Wat nog makkelijker is, gewoon warm water uit de kraan! Heb ik altijd gedaan sinds dag 1 dat mijn dochter geboren is. De kraamverzorgster deed dit ook. Ze is nu 19 maanden en heeft er nooit iets van gehad. Waarom zou koud water opgewarmd in de magnetron beter zijn dan warm water uit de kraan? 
Dus maak het jezelf makkelijk! ;) Kraanwater in Nederland is zó goed, dat hoef je echt niet eerst te koken en dan af te laten koelen!
Ik werk op een kinderdagverblijf, daar gebruiken we ook gewoon warm water uit se kraan! Al tientallen kindjes heb ik zo een flesje gegeven, gaat prima!
 
Het kan zeker in de magnetron, MAAR! Alleen als je een huis hebt dat is gebouwd na 1960. Huizen vóór 1960 kunnen nog loden leidingen hebben, waardoor er lood in het water kan zitten. Als je een huis hebt dat zo oud is, moet je het water wel eerst koken. Ik zou dan de avond van tevoren een waterkoker vol vullen en laten koken. Daarna kan je het laten afkoelen en in een kan bewaren.
 
Hoi
Koud water uit de kraan kan en dan op warmen kan mijn dochter kreeg er alleen opstiepaatie van (waarschijnlijk van de kalk in het water) dus ik kookte het water liet het afkoelen en dan max 24 uur in de koelkast van wege bacterien en warm kraan water moet je ook mee uitkijken vanwege cadium dat er in kan zitten 
 
Terug
Bovenaan