nutrion forte nog niet genoeg?!!

Hallo,
sinds 2 week geleden zijn wij van de bv afgegaan.
eerst hebben we nutrilion 1 normaal geprobeert alleen dat was niet genoeg voor meneer hij wou veel meer dan 200(dus180water)  voeding per x we zitten al op 5 voedingen.
nu hebben we nutriloion fore( voor hongerige baby's) gehaald,
alleen hier blijft hij ook een hele tijd van na jammeren en dan geef ik hem nog 30 cc en dan is hij wel stil en valt ook rustig in slaap.
(hij wil zijn speen of vinger op dat moment niet)
kan het kwaad als ik zijn voeding verhoog met 30 cc?
want baby's mogen niet zoveel voeding hebben boven de 1000 ivm de niertjes??
hoeveel geven jullie je baby's?
o ja Natas is nu bijna 8 week en toen hij 4 week was weegde hij 5110.
volgende week do weet ik percieere gewicht want hij  moet dan ook 1ste vac prikje.
maar denk dat hij wel 6 weegt of meer,

(vanmiddag  3 uur  naar ziekenhuis voor die echo ivm liesbreukje ik hou jullie op de   hoogte)

Gr Sylvia mv Natas Damien 26-01

Hoi Sylvia,

Ja, ik loop ook te klooien met voedingen. Esther dronk 6x 165cc nutrilon forte. Toen sloeg ze een paar dagen een voeding over en had ze niet genoeg meer aan 165cc per keer. Dus kreeg ze 5x 200cc (180 water met 6 schepjes). Maar daar had mevrouwtje na een paar dagen ook niet meer genoeg aan, dus kwam ze weer een keertje extra 's avonds. Maar ja, 6x 200cc mag niet, dus nu zijn we weer terug op 6x 165cc. En nu is het elke keer  vanaf half uur (of soms wel een uur) voor etenstijd brullen om die fles... Als ze straks door gaat slapen, mag ze weer 200cc per keer. Maar ja, daar had ze nu ook al niet genoeg aan, laat staan als ze straks een kilo meer weegt. Dus ik zit er ook echt mee hoe dat nou moet. Ik ga vrijdag naar het cb (ook voor die prikken) en zal even vragen of zij nog iets weten. Als er iets nuttig uitkomt, laat ik het je zeker weten!

Heel veel succes vandaag in het ziekenhuis! Ik hoop dat alles goed gaat!

Groetjes,

Eveline

hoi sylvia
toen ik stopte met bv had boas ook 2/3 dagen nodig om stabiel te worden.toen ging het 3 weken goed,ging als vanzelf van 7 voedingen naar 6.nu drinkt hij minder(groeit denk ik even minder hard) maar heeft wel eerder weer honger.dus nu geef ik hem maar weer even 7 keer 120 ipv 6 keer 150.volgens het cb moet hij naar 5 voedingen en dan wat meer,maar dat past niet in zn maag dus dat is geen optie.dus misschien moet je natas maar even weer een flesje meer geven,maar wel iets minder erin doen dan.als hij daarna nog huilt kan het ook zijn dat zijn zuigbehoefte nog niet bevredigd is en niet zozeer dat ie honger heeft.heb je alleens geprobeerd na de fles zn speen te geven ipv meer melk?
succes,ook in het ziekenhuis!
groetjes kari

Terug
Bovenaan