Nutriton en Avent spenen

Hoi mede-mama's,

Van het consultatiebureau heb ik te horen gekregen dat ik een aantal schepjes Nutriton kan toevoegen aan de flesvoeding om het spugen van mijn zoontje Storm (3mnd) tegen te gaan. Nu gebruik ik Avent flessen met normale (3 gaatjes) speen. Als ik echter Nutriton aan de voeding toevoeg dan komt de voeding niet meer door de speen. Nu heb ik al een oude speen "verknipt" maar dat werkt ook niet optimaal. Heeft iemand van jullie een oplossing?

Oja, ik heb al geprobeerd een papje van Nutriton en water voor de voeding aan hem te geven maar dat vindt hij volgens mij niet lekker want hij spuugt het meteen weer uit.

Al vast bedankt,
Kirsten
 
hoi,

wij gebruiken de 3 standen speen van Avent. dat is toch wat anders dan de speen met 3 gaatjes denk ik.

bij gewone fles van 200cc en 3 schepjes nutriton gebruiken we een speen met twee gaatjes van Avent. En bij de laatste fles van 200cc en 7 a 8 schepjes nutriton de 3 standenspeen van Avent (en vaak op stand 1, alleen als het te dik is geworden stand 3)

wat ik wel doe, is de voeding ietsje warmer geven als normaal hoort, want zodra het te veel afkoelt wordt het te dik en wil de gewone speen niet meer.

groetjes Mirjam, mama van bas, bijna 9 weken

 
Hoi Kirsten,

Simon (3mnd)  krijgt  ook nutriton. Ik heb het ook eerst geprobeerd om het hem voor de voeding (ik geef namelijk bv) te geven, maar dat wilde hij ook niet, ik denk omdat het te dik is en dat zijn ze niet gewend.
Nu kolf ik  en krijgt hij het via de fles.  Ik gebruik hiervoor  ook Avent flessen, alleen heb ik een drie-standen speen (vanaf 3 maanden) en dat gaat erg goed. Misschien moet je dat ook maar eens proberen, veel succes!

gr. Wing hung
 
Terug
Bovenaan