Nutriton en schuim

Mijn dochter krijgt vanwege spugen nutriton door de fles.Op zich helpt dit perfect alleen heb ik zoveel schuim nu.Ze krijgt flessen van 120 cc en 4 schepjes maar als ze de fles leeg heeft blijft er nog 20 cc schuim over.Zijn er nog meer die dit hebben en weten jullie of dit erg is?

Je kan probereb om ipv te schudden, de voeding te roeren met een vork of zo'n mini-garde.
Doe ik hier ook, omdat teveel schuim, ook teveel lucht betekend, waardoor je kindje weer verstopping of krampjes kan krijgen.
Sil

Volgens mij zit in de omneovoeding al de combinatie nutriton/standaardvoeding. Als het goed is hoor je hierbij geen last te hebben van luchtbellen in de voeding.Dit werd mij op het cb verteld. Maar ik zou altijd voor de zekerheid even contact opnemen met het cb,  voordat je hierop eventueel zou overstappen.

Zelf gebruik ik hypoallergene voeding en daarnaast nutriton. Om klontjes tegen te gaan,  schud ik van te voren de benodigde hoeveelheid melkpoeder en de nutriton  door elkaar (in een melkpoederdoosje voor als je onderweg bent). Doordat de poeder al door elkaar zit, vormt het geen klontjes in de voeding. Ik heb er nooit last van!

Ja, idd roeren met een vork of een gardetje.
Scheelt echt veel.
4 schepjes vind ik zelf wat teveel (zo staat het wel aangegeven ongeveer), maar dan wordt het naar mijn zin te dik, en doet hij er ongeveer 45 over, veelste lang dus.
Wij gebruiken bij 250ml, 2 afgestreken schepjes, en 1 goeie schep.
Hij spuugt hier niet ook nie bij.

Groetjes Debby.

hoi
zelf denk ik dat dit komt door de friso comfort
wij gebruiken friso extra en daar geen probleem mee en ik deed altijd maar twee schepjes nutriton nu eentje omdat hij anders zo snel drinkt
ik had ook friso normaal geprobeerd en dat schuimde inderdaad
gebruik nu weer gewoon friso extra mengt ook veel lekkerder

groetjes Elena

Je kan niet te veel en te vaak  wisselen van merken voeding, want ook dat veroorzaakt darmkrampen. Ik roer het door met een lepel(tje) en laat het schudden achterwege...

Groetjes vonneg

Terug
Bovenaan