Nutriton (johannesbroodpitmeel) of rijstebloem

Hallo

Ik had een vraagje, onze zoon nu 15 wk krijgt al een hele tijd friso extra  met nutriton, omdat hij reflux heeft. Maar door die nutriton (die de voeding dikker maakt) heeft hij last van scheetjes (waar hij echt wakker van ligt). Nu was ik een week geleden gestopt met die nutriton en de scheetjes verdwenen en lag er niet meer wakker van. Wel het gevolg dat hij 3dg later weer veel ging spugen. Dus kreeg hij   ook weer last van zijn slokdarm (maagzuur).

Nu is mijn vraag:

Die nutriton maakt de voeding alleen maar dikker, of doet het ook nog wat anders?
Want rijstebloem maakt de voeding ook dikker (en verzadigt ook).
Dus je zou zeggen dat ze allebei hetzelfde doen, maar bij rijstebloem heeft hij geen last van scheetjes.

Zou ik de nutriton kunnen vervangen door rijstebloem zodat hij niet meer spuugt en scheetjes laat?

Of zit er in nutriton nog een ander soort stof

Groetjes annegien

Hoi,

ik heb geen ervaring met Nutriton. Laura krijgt Nutrilon Omneo ivm spugen en moeilijk poepen. Sinds ze dit krijgt laat ze niet meer zo veel scheetjes en geeft ze niet zo veel meer mondjes over.

Sinds ze 4 maanden oud was, krijgt ze Rijstebloem door de laatste fles. Inderdaad maakt dat de melk dikker, maar het is ook bijvoeding, dus dat mogen ze pas na 4 maanden. Verder lijkt het me niet verstandig om de Rijstebloem door iedere fles te doen, omdat er ook extra voedingswaarde aan zit en dat zit niet in de Nutriton.

De kinderarts heeft mij gezegd dat we minimaal 4 weken een bepaalde soort voeding moesten geven voor het hele lichaam aan de voeding gewend was, daarom heb ik ook eerst een maand Nutrilon 1 gegeven voor we er echt mee gestopt zijn ivm krampen en overgeven. De Nutrilon Omneo (in overleg met cb omdat het dieetvoeding is) gaf niet direct verlichting, pas na een week of 3 merkten we dat het beter ging.

Succes ermee, Ilona

hoi

rijstebloem is bijvoeding, en nutriton alleen een dikmaker

waarom geef je geen friso comfort?? dat werd mij aangeraden door de dok
mijn zoontje heeft verborgen reflux.
dat is ingedikte melk,hij vind het ook veeeel lekkerder.
mn zoontje heeft ook zantac erbij,

Terug
Bovenaan