Nutriton of jbpm bij pepti?

Hoi dames.
Hier een zoontje van 3 weken. Laten we zeggen dat het al 3 bewogen weken zijn. Uiteindelijk bleek dit koemelkallergie en reflux. Voor reflux nexium gekregen, daarna ging reflux beter maar ik overdrijf niet 17 uur per dag huilen vanwege wat ik dacht buikpijn. Toen HA dit hoorde gaf hij het advies om over te gaan op pepti. En sinds de 3e voeding pepti was het echt al een mega verschil. En dit is nu 2 dagen geleden.
Nou spuugt hij alleen veel meer omdat pepti vrij dun is. En hij heeft ineens een honger. Licht verteerbaar??

Nou twijfel ik, moet hij wennen nog aan de voeding?

Nou dacht ik ook om het eventueel met een schepje jbpm te verdikken dat dat misschien voor beide een beetje zal helpen. Maar heb geen idee hoe je dat doet. Lees dat de ene het voor zou koken en de andere niet?

Nou lees ik ook dat heel veel mensen nutriton erbij doen. Maar zitten hier dan geen koemelk in?

Ik hoop dat jullie mij uit mijn twijfel kunnen helpen.

Dankjewel alvast

Wat vervelend dat je kindje zoveel klachten heeft. Nutriton bevat voorgekookt jbpm en is vrij van gluten, koemelk en lactose. Ik gebruik het voor mijn zoontje en doe 1,5 schepje op een voeding van 150+5, maar dat is soms even puzzelen wat de beste verhouding voor je kindje is. Mocht je dit willen gebruiken, zou ik toch altijd even overleggen met het CB of je arts.

Hoe erg is het spugen? Spugen mag. Heeft je kindje er last van? Zijn het mondjes en is het daarna klaar? 
Wat fijn dat de Pepti werkt! 
verdikkingsmiddel verstopt de darmen uiteindelijk alleen maar. Wij zijn gestopt met het geven. Het gaf uiteindelijk teveel buik problemen. 

mijn kindje had met Pepti in begin ook meer honger.  Flesje verhogen? Of enkele flesjes verhogen? 

Hier kwamen ineens de klachten na paar weken Pepti weer terug. Wees daarop alert. Wij hebben nu nutramigen voorgeschreven gekregen.  De klachten hoeven niet terug te komen maar de mogelijkheid is er wel, dus houdt dat in je achterhoofd. 
Veel succes! 

Nutriton kan je gewoon gebruiken, wij hebben ook een periode alleen maar pepti gegeven omdat ze dachten dat onze dichter ook kma had, en wij moesten er toen zelfs nutrilon in doen omdat ze pepti nog steeds dun was een zij dus nog steeds bleef overgeven

Nutriton kan net als gewoon jbpm op de darmen gaan werken (meestal verstoppend maar soms juist dunne ontlasting), bij ons was dat in het begin zo. Na een week of 2 was dat ook over. Ik deed al vrij snel nog maar een half schepje jbpm bij de pepti en pas helemaal aan het einde dan werd de melk niet te dik en de werking van jbpm is eigenlijk niet bedoeld voor  het dikker maken van de melk in de fles maar onderweg naar de maag.

Terug
Bovenaan