Nutriton?

Hallo allemaal,

Ik lees over nutriton dat het ook voedzamer is dan rijstebloem.
Mijn dochter van 1 slaapt niet door als ik haar een fles geef met rijstebloem. Dus nu wil ik het met nutriton proberen. Maar waar kun je dat kopen?
Bij ons hier in de supermarkt hebben ze het niet...
groetjes Chantal
 

Hoi Chantal,

ik weet eigenlijk niet of Nutriton voedzamer is dan Rijstebloem. Nutriton is tegen het spugen (het verdikt de melk zodat het beter in het maagje blijft), maar of het ook voedzamer is??? Nog nooit gehoord. Waar heb je dat gelezen?

Maar je kan het kopen bij de drogist (Kruidvat, Etos etc).  Of  bij de apotheek.

Groetjes,
Judith

 
Nutriton is johannesbroodpitmeel en zorgt ervoor dat de voeding nadikt in de maag waardoor deze minder gemakkelijk omhoog komt. (dit staat op het pak). Rijstebloem is wel voedend maar Nutriton niet.
Groeten, taatje
 
Hoi Judith en Taatje,

Hier ergens op het forum las ik dat het voedzamer was......maar als dat niet zo is dan maakt het voor mijn dochter dus niet uit.
gr.Chantal
 
Hoi Chantal,

Als het niet noodzakelijk is (omdat je kindje niet spuugt), zou ik geen Nutriton gebruiken. Het werkt als verdikking, zodat de voeding binnenblijft. Maar het is duur hoor! Een pakje kost 5,30. En het grote nadeel ervan vind ik dat de melk ooit echt cement kan worden! Drinkt niet lekker voor je kleintje. Dus, als je het niet echt nodig hebt... gewoon lekker rijstebloem nemen, of anders misschien Bambix (als je kindje daar al aan toe is...).

Eet smakelijk!

Groetjes Ottie
 
En om antwooord op je vraag te geven...

Je kunt het kopen bij de meeste drogisterijen, niet in de supermarkten (meestal). Kruidvat heeft het soms wel, soms niet. Etos heeft het eigenlijk altijd wel.

Groetjes!
 
Hoi Chantal (en andere moeders),

Op de site van Nutricia kan je informatie vinden over de verschillende kindervoedingen vanaf 6 maanden.
Bij deze  link vind je de benodigde informatie van de fabrikant over Nutriton.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan