Nutriton

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Op advies van het cb doe ik nutriton door de friso bij mijn dochtertje Fleur, maar nu heb ik een probleem, wat en hoe ik het ook klaar  maak blijft enorm klonteren!! en ook krijgt ze het slecht weg, ze doet soms een uur over een fles van 120 cc! nu heb ik de advent 2 speen genomen, en daarmee gaat het redelijk maar duurt het niet 15 tot 20 min zoals staat op het pak dat ze het op moeten drinken,, ook de 3 standen speen van bibi is niks, op de s gaat het al tesnel ze krijgt dan 20 cc binnen in 3 min ongeveer, wie weet raad???

Groetjes

Hoi!
Ook toevallig, ik heb ook een dochtertje die we Fleur genoemd hebben! Ze is nu 16 weken en wij hadden een beetje last van spugen. Probeer gewoon eens Friso Comfort, daar zit ook johannesbroodpitmeel (of zoiets...) in maar is de verhouding meteen goed. Als je dan een fles maakt van bijv. 160 cc, dan doen wij 70 cc water uit de waterkoker (dat dus net gekookt heeft), dan poeder (dus 5 scheppen), schudden, dop eraf en dan nog eens 90 cc koud water erbij. Dan is de verhouding meteen goed en geen klonters!
Verder doen wij eigenlijk een combi van Friso normaal met Friso Comfort. 2 scheppen comfort en 3 scheppen normaal zijn we mee begonnen, inmiddels doen we 1 schep Comfort en 4 scheppen normaal.
Succes!

Hoi,

Ken het, ik had eerst de normale friso( daarvan spoog ze zoveel ) en ben toen naar de comfort gegaan( dan van kruitvat merk ) was net zo goed, aldus de verkoopster en een stuk goedkoper.. Heb ik ook nog staan..ze zeiden bij het cb dus over die nutriton, en de kinderarts zei ook dat je comfort met gewoon kon mengen omdat het bijna het zelfde is, maar nu weet ik niet of ik twee verschillende merken kan mengen?? en of het wel verstandig is, want ik blijf zo wel wisselen van de friso naar de comfort en van de friso met de nitriton..Oja en welke speen gebruiken jullie dan, de avent 2 is te klein vokgens mij en de 123 speen van bibi gaat weer te vlug pff
Groetjes

Hoi,

mijn oudste dochter kon (ook) niet drinken uit een Avent speen. Toen ben ik overgestapt op flesjes en spenen van Difrax (speen = kersmodel, niet de dental!) en dat ging als een trein!
Succes ermee!

Hoi, mijn ervaring is dat je de Nutriton er bij moet doen als de voeding nog niet te warm is. Ik deed het thuis altijn in de flesverwarmer opwarmen en alshet een beetje lauw werd de Nutriton erbij en dan goed doorroeren met een vork en dan verder verwarmen. Als ik bv op visite was en het in de magnetron deed was het water ineens erg warm en als ik dan de poeder en de Nutriton erbij deed ging het ook klonteren !
Misschien helpt het jou....

Wat ook schijnt te helpen is de melkpoeder en Nutriton mengen en dan pas in het water te doen ipv de Nutriton als laatste, succes !

Bianca

Terug
Bovenaan