Nutriton

Op advies van de arts van het cb geven we vanaf vandaag een beetje nutriton door de voeding (Nutrilon Omneo).
Geeft iemand dit ook, wat zijn de ervaringen?

Een trotse mama van 2 jongens
(23-10-06 en 03-07-2008)

Hoi,

Ik heb ervaring met nutriton. En ik heb een positieve ervaring.
Lotte huilde heel veel, sliep niet en spuugde ontzettend veel. Toen ik er op een gegeven moment zo doorheen zat dat ik het cb belde en die is langsgeweest en concludeerde al vrij snel dat Lotte last heeft van reflux. Ik moest beginnen met de laagste dosering nutriton dus 1 schepje door de voeding. Ik gebruik hiervoor wel een 1-2-3 speen van Avent omdat het anders niet door de speen gaat. Dit ging erg goed. Op een gegeven moment zijn we naar 2 schepjes gegaan maar toen begon ze de flessen te laten staan dus weer terug naar 1 schepje. Ik doe nu 1 goeie ruime schep nutriton door haar voeding en ze spuugt bijna niet.

Mijn verpleegkundige zei dat je gewoon met de dosering moet spelen tot het maximum en kijken welke dosering bij jouw kindje werkt.

Bij mij werkte alleen nutriton niet om het probleem op te lossen want Lotte bleef niet slapen overdag. Dus sinds week gebruik de puckababy slaapzak en nu slaapt ze super goed. Echt niet te geloven wat een verschil. Ik heb nu een heel vrolijk meisje dat ontzettend veel lacht en als ze wakker is ook tevreden is. Ze drinkt nu ook weer heel goed haar flessen. Ze is zelfs naar 5 flessen gegaan, slaapt door en slaapt meestal heel snel in als ik haar in bed leg. Wel heb ik gemerkt dat ik Lotte niet te wakker in bed moet leggen maar eerder dat ze al best moe is doe ik dat niet dan duurt het heel lang voordat ze in slaap valt.
Ik kan nu ook echt genieten van haar (alleen jammer dat ik nu al over 2 weken moet werken maar ja dat is nu eenmaal zo).

Ik wens je veel succes met de nutriton bij mij werkte het dus heel goed.

Succes ermee

O ik lees nu pas dat je omneo geeft dus je kunt niet spelen met de hoeveelheid van de nutriton.
Met de omneo heb ik geen ervaring. Ik geef zo wie zo friso maar dat zal wel niet veel uitmaken of je nu nutrilon of friso geeft.
Van Friso heb je ook een variant met de nutriton er al doorheen

Hoi 'pinda',

bedankt voor je reactie. We geven het omdat onze kleine altijd onrustig was. Ik moet zeggen dat het beter gaat sinds de nutriton. Ik merk alleen dat zijn ontlasting nu al is veranderd. Eerst had hij eens per dag een dunne poepluier. Vandaag al vier (!!) dikkere poepluiers. Komt je dit bekend voor??

Ook hier goede ervaringen hoor. Onze dochter is 2 maanden te vroeg geboren en had ook last van spugen. Met de nutriton niet meer. Ze krijgt een schepje door de fles. Ik geef BV met de fles en als ze wel live uit de borst heeft gedronken geef ik achteraf nog een schepje door 10ml BV uit de fles. Ik gebruik de papspeen van de Dodie fles.

Het klopt trouwens ook dat ze er meer ontlasting van krijgen. Het werkt een beetje laxerend

Hoi hoi,

Ik had die link helemaal niet gelegd met de nutriton en veel poepen maar Lotte poept idd sinds de nutriton ook heel veel. Begint nu weer wat minder te worden maar eerst echt continue aan het poepen en dan vooral tijdens het drinken en dan zag je haar helemaal rood worden en dan ineens hoorde je een knal en zat haar luier helemaal onder dat is nu wel minder aan het worden.

Hier werkt het nog steeds helemaal super.

Hallo,

Ons mannetje, bijna 10 weken, zit nu al zo'n 7 weken aan de nutriton.
Ook krijgt hij Omneo.
We doen 1 schepje nutriton door de voeding. Eerst moeten we het mengen met de voeding en dan toevoegen aan het warme water. Heel goed schudden is belangrijk om klontjes te voorkomen.
Jullie hebben het hier over de poepluiers...die van onze zoon zijn inmiddels afgenomen tot 1x per dag. In het begin was dit veel meer.
Sinds een paar weken is onze zoon vrijwel krampvrij, gelukkig. En dankzij de nutriton spuugt hij heel weinig.

Succes allemaal

Terug
Bovenaan