Nutriton

Dag dames

Ben vandaag begonnen nutriton toe te voegen aan de flesvoeding omdat Derkjan erg veel spuugde, maar nu heeft hij ontzettend last van krampen daardoor!

Vandaag cinnababy gegeven tegen de krampjes, op zijn buik op mijn arm rondgedragen, warme doek erover heen, buikmassage... hij bleef maar pijn hebben.

Hebben jullie ervaring met nutriton? Neemt dat af na een aantal keer, is het een gewenningsproces?

Wij gebruikten ook Infacol, werkte prima. Alleen absoluut niet geven op het moment dat je kindje huilt want dan kan het zich verslikken! Dat heb ik gehad met Rosalie, en dat was geen pretje...

Ik gebruik nu bijna twee weken nutriton en ik ben er erg blij mee. Eerst huilde mijn zoontje ontzettend na elke voeding en zagen we dat hij echt pijn aan zijn maagje had. Hij spuugde ook erg veel. Nu spuugt hij een stuk minder en heeft nog nauwelijks last van zijn maag. En van na elke voeding toen we nog geen nutriton gebruikten een poepluier zitten we nu op twee per dag. Hier lijken de krampjes ook niet erger dan anders, dus dat zal ook wel weer per baby erg verschillen.
Vind het trouwens wel een erg schattig gezicht, een baby van 8 weken die al een papje van een lepeltje eet. Snapt hij straks het fruithapje ook meteen!
Wel jammer dat het snel afkoeld en daardoor net behangplaksel lijkt. Hij krijgt het dan wel moeilijk doorgeslikt. Heb al verschillende dingen geprobeert om het wat langer vloeibaar te houden, maar nog niets kunnen ontdekken. 1 van jullie misschien een goede tip?

Infacol hebben we ook geprobeerd, maar daar ging hij juist erg van spugen, dus overgestapt op de cinnababy en dat werkt wel.
Poepen gaat bij hem ook lastig, 1 luier per dag en dan met kracht eruit gedrukt dus dan zit hij er ook helemaal onder tot aan zijn nek.....

Maar gewoon doorzetten maar, vanochtend zonder nutriton gegeven en gelijk de halve fles er weer uit.... en dat is ook niet de bedoeling

ik gebruik al vanaf dat Sterre 2 weken oud is nutriton omdat ze ook veel spuugde. De eerste 2 weken kon ze daarvan niet poepen terwijl het eigenlijk laxerend is. maar gelukkig gaat het nu goed.
Sterre krijgt flesvoeding dus wij doen het gewoon in de fles zodat de melk wat dikker is. Toen we 2 weken geleden de melk nog dikker moesten maken heeft ze heel veel last van krampjes gehad ze huilde bijna de hele dag. Gelukkig ging dat na een paar dagen over. het maagje en de darmen moeten erg wennen aan de wat dikkere voeding. hier helpt niks tegen de krampjes. cinababy en venkelthee, een warme doek hebben we geprobeerd maar het helpt niet.Ze vind het dan wel fijn om bij je te zijn dan is ze stil.

Dit komt van de site van nutrilon, een nicht van mij adviseerde dat. Haar dochters knapte er echt van op. Ik ga het ook voor tim proberen.

Helpt johannesbroodpitmeel bij moeizame ontlasting?
In de meeste gevallen blijkt johannesbroodpitmeel (Nutrilon Nutriton) geen effect te hebben op de ontlasting van een kindje. Het wordt daarom niet geadviseerd bij moeizame ontlasting. Nutrilon heeft wel een dieetvoeding bij moeizame ontlasting: Nutrilon Omneo 2

Heeft je baby buikkrampjes of moeizame ontlasting?
Het is vervelend om te zien dat je kleintje last heeft van moeizame ontlasting of buikkrampjes. Krampjes komen vaak een half tot anderhalf uur na de voeding. Je kindje is dan ontroostbaar. Als je kindje last heeft van moeizame ontlasting, huilt hij bijna altijd bij het produceren van een poepluier. De vaak harde ontlasting levert ongemak op. De oorzaak van moeizame ontlasting en buikkrampjes bij baby’s is het maag-darmkanaal dat nog niet optimaal werkt.

Hoe werkt Nutrilon Omneo 2?
Nutrilon Omneo 2 is een dieetvoeding bij darmkrampjes of moeizame ontlasting. De opvolgmelk bevat gedeeltelijk geknipt koemelkeiwit en speciale vetten.

Terug
Bovenaan