nutrix/bewegelijk kind enz enz

Hallo,

nou daar was ik dan maar weer..zie dat de website is veranderd, maar mn berichten kan ik niet meer vinden, beetje jammer...maar helaas.

Ik weet dus ook niet of er mensen hebben gereageerd, want heb vanwege mn werk niet kunnen kijken, dus plaats ik het weer even opnieuw.

Nutrix, dat hoor ik van zoveel mensen..omdat wij een zoontje hebben die heel bewegelijk is..hij zwaait met handen en voeten..hebben hem dus nu ook al ingebakerd.

het is niet echt een wauw effect..
wat ik niet begrijp is dat nutrix door veel proff mensen in mijn omgevinig word afgeraden nutrix te gebruiken voor 24 a 26 weken...
waarom zijn er dan toch moeders die hun kindje wel nutrix geven??
het gaat toch om de belangen van je kindje..ik bedoel ik baal ook hoor dat ik niet slaap..maar toch..de darmpjes zijn nog niet helemaal rijp en blablabla..

offf ben ik nu gewoon te moeilijk???

Hoi

Tessa krijgt nutrix door de avond fles vanaf 4 maand. Wel langzaam opbouwen. tessa slaapt er toch iets beter op. Soms merk ik wel als ze te gulzig drinkt dat het wat zwaar op de maag valt, en dan komt er soms wat terug, maar verder heeft ze er geen last van.

groetjes grietje

Waarom zou het slecht zijn dan? Vanwege de darmpjes? Ik las juist weer dat nu blijkt dat je na 4 maanden koemelk moet geven omdat ze er anders soms niet goed tegen kunnen later.
Geldt dat ook voor Nutrix? ik geef het al vanaf 4 maanden, ik wist niet dat het werd afgeraden. Op het cb raadde ze het me aan nl.

groetjes Toetje

Ook yordi krijgt vanaf 4 maanden al nutrix.
Maar ik maakte er een bordje pap van, omdat hij weigerde zijn flessen te drinken.
Nu krijgt hij tussen de middag een bordje pap van bambix met fijne granen en in de laatste avondsfles krijgt hij 1 schepje nutrix er door en ik merk wel dat hij er lekkerder op slaapt.

Liefs marielle

hallo,

Ook ons meisje krijgt vanaf 4 maanden nutrix in haar laatste fles. In het begin heeft ze wat moeite gehad met poepen, maar nu gaat het allemaal prima. Ze slaapt er goed op en heeft verder nergens last van.
Ze krijgt 200ml (water+poeder) en daar doe ik 2 schepjes nutrix bij. Ik gebruik gewoon de maatschepjes die ik ook voor de rest van de poeder gebruik, is wel zo handig.
Bouw het langzaam op.
Bij het cb zeggen ze ook dat kinderen pas bijvoeding mogen krijgen vanaf 6 maanden. Ik vraag me dan af waarom er eigenlijk bijvoeding vanaf 4 maanden bestaat.

Je schrijft verder ook dat jullie zoontje zoveel met armen en benen zwaait. Heel herkenbaar! Wij hebben onze meid niet ingebakerd, omdat ze daardoor compleet van in panier raakte. Zij slaapt vanaf 5 weken op haar buik en ze heeft nergens meer last van. Ze slaapt rustig in en maakt zichzelf ook niet tussendoor wakker.

Succes ermee
Groetjes Anne

Hoi,

Ook onze dochter krijgt al Nutrix. Op cb zeiden ze dat je met 4 mndn een papje ermee moest maken om aan het eten met lepel te wennen en vanaf 6 mndn de fruithap.
Nou geef ik een papje en ze vind het heerlijk.

Liefs Reneke

Ons is door de kinderarts aangeraden Noa in de avondfles nutrix te doen.
Dit doen we. ze heeft er wel  in het begin een beetje last gehad.
Overdag krijgt ze ook nog einde van de middag een bakje met een lepeltje heerlijk vindt ze dat! Het kan haar niet snel genoeg gaan hihi.
Met de rest van de bijvoeding is ons geadviseerd niet te beginnen voor 6 maanden
ivm allergie.

groetjes marijke

Hoi,

William is nu 3,5 mndn en krijg nutrix   sindse 1 wk geleden.   Door dag geef ik hem nog steeds gekolfde melk maar laatste fles krijgt hij nutrix en  s'nachts krijgt  William alleen maar Nutrilon.   Laatste dagen voordat ik begon met   nutrix en nutrilon  wilde hij elke 1,5 eten, best zwaar.... maar ja meneer is ook 7100 gr.Ook s'nachts kwam hij elke 1,5 uur.Nu gaat het veel beter..... slaapt nog steeds niet door, maar na latste fles zijn we alleen maar een keer waker. Dus we zijn van 8,9 soms 10 voedingen per dag naar 7 gekomen...dankbaar nutrix en nutrilon....William poept zonder problem zelf krijgt hij een beetje van  fruithapje,wat findt hij dat heerlijk.Toen wij kleine waren hebben onze moeders niet zo veel nadenken vanaf welke leef tijd zouden ze begginen met pap   en zo, hebben gewon gegeven en we zijn ook gezond en onze darmpjes doen het prima .

Gr. Zaneta

Terug
Bovenaan