Nutrix / Bijvoeding

Hallo meiden,

Ik wil graag het volgende weten. Wanneer zijn jullie begonnen met het geven van bijvoeding zoals Nutrix/rijstebloem? Op het pak staat dat het vanaf 4 maanden kan, maar mijn hongerige zoon van ruim 3 maanden lust het naar mijn idee ook al wel. Hij is ruim 63cm groot en weegt zo'n 7,5 kilo. Het is een beste kerel dus. Wat kunnen jullie mij voor tips of adviezen hierover geven?
Alvast bedankt.
 
Hoi,

Op het cb gaven ze mij advies om het niet te vroeg te geven. Wij hebben ook een flinke knul en in de nutrix zitten extra caloriën die hij nog niet echt nodig had. Dus ik heb wel gewacht tot 4 maanden. Maar wanneer je denkt dat hij bijv. zo beter slaapt, zou je het 's avonds door de voeding kunnen doen.

Ik hoop dat je aan dit advies wat hebt.

groetjes
 
Hoi Vivian,

Bedankt voor je reaktie. Ik geef 's avonds al nutrilon forte zodat hij lekker dooslaapt. Dat werkt best. Ik heb alleen het idee dat hij overdag ook steeds meer wil. Misschien dat ik eerst nog wel overdag wat nutrilon forte ga toevoegen aan z'n fles. Ik zal dan met die Nutrix wel wachten, zeker als er extra caloriën in zitten.
 
Ik gaf mijn zoon toen hij 3,5 maanden was 5 flinke theelepels Nutrix door zijn laatste flesje. Hij is nu 6 maanden en ik doe nog steeds dezelfde hoeveelheid er in!
Verder krijgt hij fruit- en groentehapjes en dat gaat eigenlijk heel goed.
Groetjes Nadia
 
het cb adviseerde mij juist met 3,5 maand om te beginnen met rijstebloem en ik heb echt geen flinke kerel,
als jij denkt dat hij eraan toe is, zou ik het gewoon proberen
 
Heee,

Leuk he; zo'n grote kerel. Ik heb er ook een. Ik geef hem elke fles Forte; dan werkt dat het beste. En als jouw kindje er aan toe is zou ik ook gewoon in zijn laatste flesje wat rijstebloem doen. En lekker slapen geblazen. Heb ik ook gedaan en het werkt super!

Succes en geniet van je "kleintje"
Groetjes.....
 
Terug
Bovenaan