Nutrix->Bambix

Hoi allen,

Mijn zoontje wordt zaterdag alweer 7 maanden en ik geef hem nu tussen de middag Nutrix. Maar vanaf 7 mndn mag ik hem Bambix gaan geven. Heeft iemand er ervaring mee, kan ik het hem gelijk in een keer geven of moet ik hem het beetje bij beetje aan laten wennen. Want het is toch zwaarder?
Ik hoor het graag.
Groetjes
Tessa
 
hoi,
mijn zoontje mag nu tarwebloem ipv rijstebloem.
daar bedoelen ze dus bambix mee??? (mijn man is mee geweest naar cb)
en geef je dat in de fles of in een bordje??
en door de opvolgmelk (net als nutrix)??
groetjes helma
 
Hoi,

Ik was ook heel enthousiast begonnen maar mijn dochter vond bambix helemaal niets. Ik geef nu nog tijdens de eerste en laatste voeding een combi met rijstebloem en bambix 50/50. Dat vindt ze wel prima. Ik probeer mijn rijstebloem op te maken en dat ze dan helemaal over is op de bambix. Als ze voor haar middagslaap weinig brood heeft gehad dan geef ik ook een papfles. Ze zeggen dat je beter een bordje pap kunt geven ter ontwikkeling van de mond/kauwspieren. Ik zie mijzelf heel eerlijk gezegd nog niet echt zitten met een bordje pap om 6.30 uur 's ochtends. Maar ach een mens went overal aan. De vraag van HM: ze raden havermout en brinta het eerste jaar nog af omdat daar groffe stukken in zitten, dus ze bedoelen bambix bij mijn weten. Succes!
 
we geven vanaf dat onze zoon 6 (of 7?)  maanden is de bambix, daarvoor kreeg hij nutrix. De nutrix hebben we gewoon vervangen door de bambix. In het begin gaven we de nutrix 's avonds, maar omdat hij dan ook al warm eten kreeg (vanaf omgeveer 5 maanden) zijn wij de nutrix 's ochtends gaan geven, zelfde met de bambix, die krijgt hij nog steeds 's ochtends.

Ze zeggen inderdaad dat het beter is pap te maken in een bordje en dat per lepel te geven, maar hij krijgt het bij ons gewoon in de fles. Aangezien hij ook brood eet en koekjes, warm eten (en nu ook zelf met lepel) vindt ik dat niet echt nodig, hij krijgt wel voldoende ontwikkeling van de mond, kaak. En het is wel erggug makkelijk in de fles zo 's ochtends, we zouden anders nog vroeger moeten opstaan, vindt 6.45 al erg genoeg.

We zijn trouwens wel voorzichtig begonnen, eerst een beetje bambix en opvoeren (zelfde gedaan met nutrix) maar waarschijnlijk was dat niet nodig, had nergens last van.

Succes,
Lia
 
Hallo allemaal,

 Mijn zoontje krijgt al wat Nutrix door de laatste fles vanaf dat hij 6 weken was. Ging
helemaal prima.
Toen hij 6 maand was moest hij 's ochtends een papfles hebben.
Dat heb ik geprobeerd met Bambix. Nou dat vond hij echt helemaal niks.
Dus toen ben ik pap gaan maken van Nutrix en dat vond hij heerlijk.
Maar wat heel veel mensen (ik ook niet) niet weten is dat er in Nutrix helemaal geen voedingstoffen zitten. Het zet behoorlijk aan en je
kleintje kan er behoorlijk mollig van worden. Dat gebeurde dus ook bij ons.
Nu zijn we (9 maand) toch weer begonnen met Bambix en nu eet hij het wel.
Hij doet het er prima op. Hij krijgt ook brood, fruit en groente. En de kwabbels
verdwijnen nu hij kruipt ook alweer van zijn armpjes en beentjes. Begrijp me goed,
ik vind mollige babys heerlijk maar ze hebben er toch last van omdat ze het moeten
meeslepen. Wel krijgt hij nog nutrix door zijn laatste fles om 19.30.
En wij geven de pap ook gewoon uit de fles. Vind hij heerlijk 's ochtends. Kan hij
lekker tegen ons aanzitten rustig wakker worden en lekker de pap drinken.
Groetjes Melanie
 
Toch even laten weten:
Ik ben gisteren gewoon in 1 keer begonnen met bambix en tot nu toe gaat het nog steeds goed. Hij heeft er geen last van gehad. Eigenlijk maak je je om veel dingen drukker dan nodig is, toch?
Ik geef Luke wel sinds hij pap krijgt dit via een lepel.
Groetjes en bedankt voor jullie reacties
Tessa en Luke
 
Terug
Bovenaan