Nutrix in fles (papfles) of van een lepeltje

Hallo moeders,

Binnenkort wil ik (op advies van het cb) gaan beginnen met nutrix om de overstap naar vast voedsel te maken. Ik ben van plan dit zo rond 10.00 uur aan te bieden (2e voeding).  Nu lees ik dat veel ouders het in een fles aanbieden. Hebben jullie ervaring om het meteen van een lepeltje aan te bieden? Of is dit wat teveel gevraagd?
Natuurlijk kan ik het zelf gewoon uitproberen, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jullie het gedaan hebben.
Groetjes van Martine
 
Hoi Martine,

Ik ben meteen begonnen om alles met een leppeltje te geven, en geef alleen uit een fles als het niet anders kan, het blijkt beter te zijn voor de ontwikkeling van kaak-mond spieren, maar ik vind het ook gemakkelijker want zo kun je overal voeden iedereen heeft wel een bakje en een lepeltje.
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen met een lepeltje als dat nog wat moeilijk gaat kun je de eerste happen met een lepeltje geven en de rest evt. in een fles geven, dan leren ze er toch aan wennen.
Je moet de pap wel wat dikker maken als je het met een lepel geeft, dan loopt het er niet van af en dat eet ook makelijker voor je kindje, hoe dunner hoe moeilijker je het maakt voor de kleine.

Groetjes Mary jane
 
Hoi,

Nutrix heb ik eigenlijk altijd via de fles gegeven, omdat de voeding maar niet dikker wilde worden! En dan lepelt het zo moeilijk naar binnen.  Alleen als mijn zoontje zijn fles weigert, doe ik het soms  met een lepeltje.  Maar dat wordt wel een beetje een kliederboel, want echt pap wordt het niet met nutrix (bij mij niet tenminste!)

Vlak nadat ik begon met Nutix, ben ik ook begonnen met fruit en dat at hij wel van een lepeltje natuurlijk.  

Je kan het uitproberen of het bij jou wel wil, anders zou ik het gewoon  door de fles doen!
 
groetjes,
Judith
 
Dat zijn snelle reacties zeg! Ik ga  eerst proberen om de nutrix  van een lepeltje aan te bieden. Nu schrijven jullie, dat je de pap wel iets dikker moet maken. Op het pak staat een richtlijn. Als ik deze aanhou, is het dan nog te dun? Hoeveel scheppen doen jullie er dan bij. Het lijkt me ook niet goed voor zijn maagje om het weer te dik te maken (of vergis ik me daarin?)

Groetjes van Martine
 
Hoi Martine,

Mijn zoontje is inmiddels 9 maanden en is inmiddels helemaal gewend aan het lepetje. Hij krijgt rijstebloem alleen 's avonds nog door zijn fles voor het slapen gaan.

Maar ik dacht in het begin, hij moet rijstebloem door zijn fles en dat moet met een lepeltje. Maar als ik het pak dus aanhield,  werd het veel te dun. Dus ik deed het gewoon door de fles. Je zoontje leert vanzelf wel van een lepeltje eten als je andere dingen gaat aanbieden.  

Maar  eerst met een lepetje proberenm is natuurlijk prima.  Ik denk niet dat het echt erg is als je iets meer geeft dan op het pak staat, maar ik denk dat je zoontje dan gewoon eerder vol zit, zeg maar. Maar  eerlijk gezegd weet ik dat niet zo goed.

Ik doe het dus in een fles, per 200 ml ongeveer 2,5 eetlepel.      

Ik heb het overigens met 'echte' pap (Bambix) ook. Daar staat op het pak per 200 ml melk 5-7 scheppen. Nou, ik doe er wel 9 in geloof ik.......En dat gaat goed.  

Even een kwestie van uitproberen allemaal.  
 
Succes,
Judith
 
Hoi Martine,

Ik las je nieuwe reactie net nog een keer!
Je moet inderdaad meer lepels pap erin doen om hem dik genoeg te krijgen, dat is helemaal niet erg ze zitten hooguit iets sneller vol!!
Maar te dun eten ze hem gewoon niet!! Is ook moeilijk als ik te dunne yoghurt moet eten vind ik dat ook niet lekker!!
Ik heb trouwens een paar weken nutrix gegeven ben toen half half met bambix gaan doen en toen helemaal bambix(ligt wel aan de leeftijd natuurlijk is vanaf 7mnd).

Succes Groetjes Mary jane
 
Hoi,

Ik geef mijn dochter Nutrix met een lepeltje vanaf 4 1/2 maand. Ze vindt het prachtig. In het begin gaf ik ongeveer 10 hapjes met een lepeltje en de rest met de fles.   Ik keek per keer gewoon hoe lang ze het leuk vond. Ze leerde heel snel van de lepel happen Nu wil ze de fles niet meer en eet ze ongeveer 150 ml pap met lepel en ze is nu 6 maanden. De pap wordt met 3 eetlepels dik genoeg. Misschien ligt het aan de melk die je gebruikt. Mijn dochter krijgt Omneo voeding i.v.m. heftige krampen. Ze heeft nooit last gehad van de Nutrix.
De andere voedingen krijgt ze gewoon een fles melk.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan