nutrix/laatste voeding

Hallo,

Pas heeft er iemand hier een bericht geplaatst over nutrix in de laatste fles, weet alleen niet meer wie dat was. (en heb niet zo'n zin om hele forum door te spitten, hihi..)

Maar mijn vraag is, mag je dat nu al geven (jim is van 19-12), een half theelepeltje of zo? En moet ik dan al een andere speen gebruiken? Ik weet nog niet zeker of ik het wel ga geven, mijn oudste heeft dit pas met 4 maanden gekregen, maar hij sliep al met 6 wkn door. Jim wordt steeds rond 4.30/5.00 u wakker, echt een rottijd, ik geef hem dan een beetje 100 water + 1,5 schepje (similac heeft 'n groter schepje). En dan wordt ie toch om 7.00 u weer wakker, drinkt dan natuurlijk niet alles op. Hij krijgt normaal 180 cc per voeding. (5x + de nachtvoeding).

En hoeveel geven jullie bij de laatste voeding, geven jullie dan meer dan door de dag heen?

Groetjes Sandra

hallo Sandra,

je zoontje is nog erg jong om bij te voeden. dat hoeft niet hoor, tot in ieder geval 6 maanden is het niet nodig.  in de fv of bv zit genoeg.
het is voor jou wel vervelend dat je kindje s nachts wakker wordt, maar ja, dat kan ook komen omdat hij het even koud heeft of je mist, of gewoon omdat hij nu eenmaal wakker wordt. doorslapen is niet gewoon, alleen wel heerlijk als hij het wel doet.

met 6 maanden zijn we twee schepjes Nutrix door de Friso gaan doen, gewoon voor hem om te wennen dat er frutsels in je eten kunnen zitten. daarna zijn we met een lepeltje wat brij gaan geven en nu met 9 maanden kan hij al bijna met de pot mee-eten (nassie en kool enzo dan niet).

het gaat zo snel....
Miep

Hallo Sandra,

Het lijkt mij dat er niet voor niks vanaf 4 maanden op het pak staat. Dus ik zou het nog niet doen. Zal met de darmen te maken hebben.
Een half theelepeltje zal ook geen effect hebben lijkt me. Dat is wel heel weinig. Waarschijnlijk heeft jouw kindje gewoon nog die voeding nodig en zal het vroege tijdstip steeds iets meer opschuiven. Zo ging het in ieder geval met mijn zoontje. Ik heb hem met 4 maanden ook Nutrix gegeven in zijn laatste fles, maar hij ging hier helaas niet van doorslapen. Dit gebeurde met 6 maanden. Ik was dit ook niet gewend omdat zijn zussen veel eerder doorsliepen.
Waarschijnlijk toch nog even doorbijten...

Succes
Marianne

Vlak voordat mijn dochtertje 4 mndn werd ben ik met nutrix gestart, en valt trouwens niet onder bijvoeden.
Vergelijkbaar met johannesbroodpitmeel, alleen is nutrix (rijstebloem) zelfs beter.

Ik doe ongeveer 2 el door de laatste voeding met een standenspeen van avent.
Succes!

hoi sandra,

ten eerste lijkt me het inderdaad erg vroeg om met rijstebloem te beginnen. maar als je t toch wilt zet een half theelepeltje geen zoden aan de dijk, het lijkt me dat dat geen bal uit maakt.    ikzelf ben met iets meer dan drie maanden het door de fles gaan geven en gelijk 2 eetlepels erdoorheen anders heeft t geen effect lijkt   mij. Maar kun je niet gewoon de fles savonds voller doen?? Dat hoor je toch ook wel eens dat de laatste twee flessen of alleen de laatste voller gedaan worden of juist die flessen met voeding voor hongerige babys.

maar een theelepel heeft olgens mij geen enkele nut. suc6 ermee en ik ben benieuwd hoe t verder gaat!!

Hoi,

Mijn dochter is nu 5 mnd en slaapt ook nog niet door, ik geef nog voornamelijk borstvoeding, maar het flesje rond 19.00 uur geef ik nu ook Similac (heb Nutrilon eerst geprobeerd, maar dat wilde ze niet)> ik krijg naast de tip die jij nu noemt ook vaak de tip om een beetje extra voeding 'erdoor' te doen bv 120 cc water met 2,5 schepje. Zou je kunnen proberen. Wil je toch Nutrix gebruiken doe dan maar niet te veel, want het wordt erg snel te dik, vooral voor zo'n kleintje. Je moet dan inderdaad het gaatje in de speen iets groter prikken.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes mama van Marieke

Het is ook niet zo dat ik het nu super vervelend vind dat ie 's nachts komt, liever niet natuurlijk, maar hij slaapt daarna altijd wel weer goed in. (zul je zien dat ie dat vannacht niet doet, hihi...). Ga nog maar geen nutrix doen, dacht zelf eigenlijk ook al dat een halve theelepel niet veel effect zou hebben.
Ga inderdaad wat meer in de laatste fles doen, kijken hoe hij het dan doet.

Groetjes!

Hoi,
Ik ben er ook rond de 3 mnd mee begonnen,ook eerst thee lepeltjes,na paar dgn 2 thee lepel.Ze is nu 6,5 mnd en in de avond fles doe ik nog steeds  3 scheppen nutrix(eetlepel/nutrilon maatsch.).Doe wat jezelf denkt.Proberen kan geen kwaad vooral niet als je voorzichtig opbouwt.
groetjes gaby

Terug
Bovenaan