Nutrix of Bambix

Mijn zoontje is 7 maanden en krijgt sinds  2 maanden in zijn laatste fles rijstebloem (zodat hij beter slaapt).
Nu zei het consultatiebureau vandaag tegen mij dat we moeten overstappen op Bambix (omdat hier vezels in zitten en dit goed zal zijn voor de spijsvertering van mijn zoontje) en dat ik de papfles 's morgens moet geven i.p.v. 's avonds.
Heeft er iemand ervaring met het overstappen van Nutrix naar Bambix en/of met het verplaatsen van de papfles in de avond naar de ochtend?
groet Megin
 
Hoi,

ik heb mijn zoontje vanaf 4,5 maand overdag rijstebloem in  1 van zijn flesjes gegeven. 's Avonds gaf ik nog BV, en dat gaat een beetje lastig  . Toen ik bij 6 maanden met BV stopte heb ik het 's avonds in zijn fles gedaan.

Vanaf 7 maanden  kreeg hij 's ochtends Bambix met een lepeltje. Maar je kan ook gewoon een boterham en een flesje melk geven, hoor. Komt op hetzelfde neer.
maar mijn zoontje vindt het heerlijk (die Bambix). En 's middags krijgt hij dan brood (vind hij ook heerlijk).

En 's avonds geef ik hem nog steeds een flesje met 2 scheppen nutrix erdoor.
Gaat prima allemaal.

Hoop dat je er wat aan hebt.      

groetjes, Judith
 
Hoi,
GRRRR wat doet dit forum weer raar zeg!!!
Maar goed ik kan nu dus eindelijk antwoorden.
Nutrix is goed voor de laatste fles. Het vult alleen maar. Er zitten geen voedingsstoffen
of voedingswaarde in. Bij Bambix is dit wel het geval.
Je kan idd 's ochtends ook gewoon een boterhammetje geven. Is ook prima.
Of Bambix en dan door de laatste fles een beetje Nutrix.
De kinderarts heeft toendertijd tegen ons gezegd dat doordat Nutrix alleen maar vult,
en niet voedt, het gaat aanzetten. Er zitten blijkbaar nogal wat calorieen in.
Bambix bevat allerlei granen en vezels.   Lekker en gezond dus.
Groetjes Melanie mmv        Quinten
 
Bij ons zei het CB dat je mocht kiezen of je de papfles savonds of smorgens geeft (of andere tijd, maakt op zich niet uit). Ik heb vanaf 4 maanden oud aan Senn pap in avondfles gegeven, maar nu hij ruim 6 maanden is drinkt hij er nog maar weinig van (na een pot olvarit) en dus geef ik sinds kort de pap smorgens. Over het moment zou ik me dus niet te druk maken!

En goed om te lezen dat nutrix alleen 'vulmiddel' is! Dan ga ik ook maar over op Bambix!
Senn wordt toch al een dikkie-dik met z'n bierbuik..!

dag, Rita en Senn
 
Bij ons heeft het CB niet zoveel gezegd over de tijden, maar wel dat hij (ook 7 maanden) pap mag. Vanaf dat Ynze 5 maanden is krijgt hij door de laatste fles 3 eetlepels  rijstebleom. En vanaf 6 maanden zijn we smorgens met pap begonnen: 200 melk met 5 eetlepels bambix. De rijstebleom krijgt hij savonds nog steeds.
Ynze vond alles lekker en reageerde er niet verkeerd op. Alleen zijn luiers werden anders; voller en breiig (smakelijk)

groetjes
greet
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben de rijstebloem nu 's avonds aan het af bouwen, omdat hij dan toch niet de hele fles leegdrinkt en 's morgens begonnen aan de Bambix (eerst maar 3 schepjes om het op te bouwen).
Sam vindt het heerlijk, maar het lijkt wel of hij er wat krampjes en windjes door krijgt....
Hebben jullie kindjes dit ook gehad?

Groetjes Megin
 
Terug
Bovenaan