Nutrix/Rijstebloem

Hi, ik lees vaak dat er in de laatste fleseje een schepje, of meer, aan Nutrix wordt toegevoegd. Maar vanaf wanneer mag je dit gebruiken, toch pas vanaf 4 maanden of niet? En wat doet dit voor de stoelgang van de kleine? Mijn baby krijgt al vanaf week 3 omneo omdat hij op de normale voeding beetje harde ontlasting had. Met omneo gaathet heel goed. Inmiddels is hij 12 weken. Ik lees het graag!
 
Het mag inderdaad vanaf 4 maanden volgens verpakking. Het kan zijn dat de ontlasting wat harder wordt. Het is natuurlijk even wennen. Misschien kun je het gewoon combineren met de omneo voeding
 
Het is dat mijn zoontje er juist niet goed op slaapt dus ben ermee gestopt maar ik gebruik ook de omneo ivm verstopping maar mijn zoontje had helemaal geen last van zijn ontlasting!

groetjes,
anja
 
Persoonlijk als ze al probleempjes bij de spijsvertering hebben, zou ik wat voorzichtig zijn met nutrix en dat pas echt vanaf 4 maanden gebruiken. Zelf gebruikte ik voor de laatste voeding Friso Extra (hongerige baby), maar daar wordt de ontlasting ook harder van. Ik zou zo zeggen, gaat het goed zoals je het nu doet, dan zou ik het zo houden. Groetjes
 
vanaf 4 maanden pas, en ik heb het ook langszaam aan toegevoegd, eerst een klein beetje en steeds meer. Mijn kleine had geen last van de stoelgang, maar hoe dat is met omneo weet ik niet.

Ik zou wel wachten tot je kleine 4 maanden is.

succes
 
Hoi,

Mijn dochter krijgt ook omneo, en ik heb haar met 3,5 maand nutrix gegeven. Langzaamaan opgebouwd, maar dit ging heeel goed en ze vindt het heerlijk! Haar ontlasting is er nooit door veranderd.
 
Hoi,

Onze zoon is nu 6 maanden en krijgt nutrix in zijn voeding. Hij heeft ook al vanaf het begin ongeveer Omneo en hij krijgt de nutrix (ong. 3 theelepels per fles)daar gewoon doorheen. Het gaat echt prima!

(CB had ons dit aangeraden ivm het vele kotsen maar dat is alleen maar iets minder geworden. Johannesbroodpitmeel hielp ook voor geen meter trouwens. Maar het is een heel blij mannetje verder...)

Groetjes,

Lein

 
Terug
Bovenaan