nutrix rijstebloem

A

Anoniem

Guest
beste dames,
ik heb misschien een onnozele vraag, maar wil toch even jullie mening weten.
een vriendin van mij heeft mij aangeraden om mijn zoontje van 7 weken bij zijn laatste fles nutrix te geven zodat hij langer doorslaapt `s nachts. dit heeft zij ook bij haar eigen dochtertje gedaan alleen heb ik zoiets van het staat toch niet voor niks op de verpakking dat het pas vanaf 4 maanden mag?
wat zouden jullie doen?

hoi,

zou het zelf zeker niet doen.

Tis idd niet voor niks dat er 4 maand opstaat en zelfs dat is nog aan de vroege kant. CB's geven gelukkig steeds meer het advies om pas bij te gaan voeden met 6 maand. Dan zijn darmpjes er over het algemeen pas echt aan toe om iets anders dan melk te verwerken. En hoewel het voor veel kindjes wel werkt door rijstebloem door de laatste fles te gooien is het geen garantie op doorslapen!
Het ene kindje heeft nu eenmaal langer een nachtvoeding nodig dan het andere (ik ken ze die op borstvoeding met 3 week al doorslapen en kindjes die met kv en rijstebloem dan wel pap er door die met 6 maand nog komen voor een nachtvoeding).

Uiteindelijk moet je je eigen gevoel hier in volgen, maar zelf zou ik het dus niet doen bij zo'n kleintje.

groetjes,
Marije

hoi,

ook ik zou het niet doen. Zeven weken is wel heel vroeg, het is duidelijk dat je zoontje zijn voeding nodig heeft, anders komt hij niet!
Gewoon geven zou ik zeggen en er niets bij doen.
Als je bv geeft en de nachtvoedingen breken je op zou je wel kunnen overwegen om de nachtvoeding door de partner te laten geven, dus voor wat betreft die ene voeding over te stappen op kunstvoeding of, als je geen kunstvoeding wilt geven, bij de ochtendvoeding te kolven en die gekolfde voeding de nacht erna laten geven door je partner. Geef je al flesvoeding, dan kun je natuurlijk altijd je partner inschakelen (er vanuit gaand dat hij er 's nachts is).

Kortom, ik zou voor de vier maanden geen rijstebloem of iets anders geven.

groeten en succes!

Erica

hey meid

zal het ABSOLUUT NIET DOEN

ik werk al meer dan 8 jaar kinderopvang heb zelf een zoon ik heb echt wel ervaring maar je moet het echt niet doen. 7 weken is echt veels te klein kan hij straks harde ontlasting krijgen en erg last van zijn buik.

s nachts doorslapen doe je niks aan de ene kind slaapt wel door en de ander niet. komt vanzelf.

ik weet niet hoeveel voeding je hem geeft nu.

Hier even een reactie van een oktobermama.

Rijstebloem zou ik echt nog niet geven. De darmpjes van zo'n kleintje zijn daar nog niet aan toe. Pas vanaf 4 maanden.

Ik geef mijn dochter van 7 weken 4x Friso Normaal en 1 fles (de laatste) Friso Extra (voor hongerige baby's). Dit werkt prima. Ze slaapt van 22.00 tot min. 8.00 uur 's morgens. Dit zou je natuurlijk ook kunnen proberen?

Groetjes,
Nelly mv Dean en Lynn (10-10-2008)

ik vond het ook al zo vreemd.
mijn kleintje is mij meer waard dan een goede nachtrust!!
het komt vanzelf wel dat hij door gaat slapen, hij is 4 weken te vroeg geboren dus eigenlijk is hij nog maar 4 weken op het moment, na correctie.
ik ga het zeker niet gebruiken voor dat hij rond de 5 maanden is( eigenlijk is hij dan 4 maanden).
in ieder geval bedankt voor jullie reacties, jullie hebben mijn twijfel in ieder geval weg genomen.

Terug
Bovenaan