nutrix

mijn dochter is bijna 6mnd.
Moet je eigenlijk nutrix geven aan je kleine. Ik heb het geprobeerd, maar ze vindt het echt heel erg vies. En ze moet er erg veel moeite voor doen om het uit de fles te krijgen. Soms blijft het er gewoon nog in zitten. Ik gebruik een drie standen speen.
Ik zit eigenlijk vol met vragen ook wat betreft groente en fruit hapjes.
En wat is eigenlijk het schema van een kleine van 6 mnd enz.
 
Hoi,
wat het schema voor een kindje van 6 maanden is, dat weet ik niet meer, maar Nutrix hoef je niet perse te geven hoor. Dat is eigenlijk om de fles wat te verzwaren zodat ze de nacht lekker goed doorkomen of omdat ze het gewoon lekker vinden. Maar als je kindje het goed doet zonder Nutrix en ze vindt het niet lekker, waarom zou je het dan geven. Wat groente en fruit betreft, gewoon geven wat ze lekker vindt, ook qua hoeveelheid. Als ze de ene dag niet lekker vindt dan lust ze het wellicht de volgende dag, ze moeten wel kunnen wennen aan de smaak ervan. Veel succes.
 
Mijn zoontje is zes maanden en zijn schema ziet er zo ongeveer uit:
7:30 fles 200cc
11:30 fruithapje
14:30 fles 200cc
18:00 groentehap + toetje + diksap
21:00 fles 200cc + 2 eetl nutrix
Ergens tussen 14:30 en 18:00 krijgt hij of een rijstewafel of een halve liga met diksap.

Groetjes Desi mv Duncan
 
Op de site van Nutricia staat ook een dagmenu voor 6 maanden. Mijn dochter krijgt als volgt:
7.15 uur fles (200 ml)
11.30 uur fles (200 ml)
14.30 uur fruithap
18.00 uur groente
22.30 uur fles (200 ml)
 
bedankt voor jullie antwoord.
mijn dochter is 6mnd en is 68cm lang en weegt 7400 gram.
Haar schema is:
7.30 fles 200 cc
10.30 fruithapje half potje
12.00 fles 200 cc
15.30 fles 200 cc
17.30 groentehapje halfpotje
19.00 fles 200 cc.

Nou wil ik er eigenlijk een fles afhalen hoe ga ik dat doen en welke kan ik er dan het beste afhalen.
 
Hoi Hilde,

Nutrix vond ik ook heel erg vies,en mijn kinderen ook, het voelt aan als behangplaksel. Nou gaf ik het wel met een lepel als pap, maar ik ben vlug overgestapt naar pap van het Duitse merk HUMANA, waar ik héél erg tevreden over ben, en mijn zonen ook.

Over je vraag welke fles je er het beste vanaf kunt halen. Ik zou zeggen doe de fles van 15.30 weg en doe het groentehapje om 16.00 en gewoon iets meer, misschien lukt het zo.

Veel succes.
 
Mijn dochter van 6 maand eet nu volgens dit schema,sinds deze week:
8 uur: 200 ml melk + rijstebloem ,als pap,dus met een lepel geven
11 uur: fruithap,zelfgemaakt, bv 1 appel + wat stukjes mango of meloen,dit eet ze bijna allemaal wel op
12.30: fles 200 ml
16.30: 'warm eten' ,zelfgemaakt, groente met aardappel en een klein beetje becel
17.30: als toetje krijgt ze nu een half flesje,120 ml ongeveer,dit ga ik later veranderen in wat yoghurt
20 uur: fles 200 ml, met rijstebloem,in een fles met grotere speen
 
Hoi Hilde,

onze zoon van krap 5 maanden is 70cm lang en weegt ongeveer 8 kilo.
Hij eet nu:
8 uur: 210 cc melk
12.00/13.00 uur: 180 cc melk
15.00 uur: fruithapje (potje 150 gram)
18.00 uur: groentehapje (idem)
21.00 uur: pap (180 cc melk, 7 scheppen nutrix)

Alle cc zijn zonder poeder erbij, dus alleen het water.
Hij doet het er super op!

Groetjes Patricia
mv Justin
 
Terug
Bovenaan