Nutrix

Hoi mede-moeders,

Ons dochtertje Lauri is nu 4 maanden en ik ben nu begonnen met haar te laten wennen aan een paar eetlepels Nutrix door haar melk heen (ze drinkt Nutrilon 1). Het probleem is dat ik een 1-2-3- speen heb van Avent omdat dat nodig is omdat met Nutrix de melk dikker wordt. Alleen met deze speen krijgt Lauri veel te veel binnen en krijgt ze het bijna niet weggeslikt waardoor de helft erweer uitloopt. Ik heb ook van Avent speen nummer 2 en nummer 3 geprobeerd maar dan komt de pap er weer niet doorheen. Hebben jullie hier ook last van (gehad) en begonnen jullie met vier maanden ook met een paar lepels Nutrix of is dat misschien nog gewoon te vroeg? Ze vindt het wel erg lekker.
Groetjes
 
Hoi,
De 123 speen is een heeeele snelle speen (volgens mij gaat er zelfs cement doorheen!!).
Ben voor pap etc.uiteindelijk een simpele etos fles gaan gebruiken met een difrax speentje (volgens mij een nr.2 kersmodel (voor pap). Dit gaat prima. Succes ermee.
 
Hoi,

Mijn dochter drinkt normaal met speentje 2. De fles met nutrix geef ik de eerste 100 cc ongeveer met speen nr 4. Daarna gaat deze verstopt zitten en wissel ik hem om met de 123 speen van avent. Ze is dan minder gulzig en dan gaat het beter. Vanaf het begin van de fles met de 123 speen is inderdaad geen optie :)). Nog een tip: zorg wel dat je de 123 speen in de ring hebt klaarliggen, want een pauze levert bij ons een hele boze meid op!
 
ik geef de pap ook uit een 1-2-3 advent je moet het gewoon iets dikker maken dan gaat het goed, maar tygo drinkt het wel redelijk snel op hoor 10 min ongeveer de enen keer sneller dan de andere keer.
succes veroeska en tygo
 
Bij ons is de 123 speen van advent ook geen probleem, gaat lekker zelfs, ik geef 3 schepjes (dezelfde lepeltje, schepje van wat in het nutrilon pak zit) en dat gaat heel goed.

succes,
 
Hoi Daniëlle,

Ik ben ook met 4 maanden begonnen met af en toe pap, maar ben ook nog steeds niet helemaal happy met die 123 speen van Avent.
Soms gaat het goed, maar als ze moe is, kost het ook moeite om de juiste stand te vinden...
Ik herken je verhaal dus!

Ik heb het ook al een paar keer dik genoeg gemaakt om met een lepeltje te eten als ze weer met de speen zit te knoeien, en dan gaat het er met smaak in - alleen duurt dat een eeuwigheid en krijgt ze bij lange na niet dezelfde hoeveelheid binnen als uit de fles.
Ik ga dus maar eens experimenteren met een ander merk fles en speen...

groetjes, Mirjam
mama van Laura
 
Terug
Bovenaan