nutrix

Hoi,

Mijn zoontje is inmiddels 5 mnd oud. Vanuit het cb mag ik beginnen met rijstebloem zodat hij lekker doorslaapt, maar dat doet hij al zonder nutrix. Nu lees ik dat men rijstebloem ter voorbereiding op fruit en groentehapje geef. Hoe doen jullie dit. Voeg je gewoon rijstebloem aan een fles toe en laat je het hem drinken of maak je het zo dik dat hij het met een lepeltje moet op eten.
Of adviseren jullie me om helemaal geen rijstebloem te geven en gewoon te beginnen met groente, fruit hapje. Maken jullie het hapje zelf of uit een potje?

Groetjes Sanne (13-10-2005)
 
Hoi Sanne,

Daniel werd 's nachts steeds wakker dus kreeg hij wel 2-3 keer de speen. Toen heb ik in zijn laatste fles (bv) een flinke schep nutrix in gedaan. Hij sliep weer lekker door. En ik ben ook gelijk begonnen met een groentehapje geven om 10 uur (tussen 2 voedingen in). Het gaat tot nu toe heel goed. Maar als je kind nu lekker doorslaapt, zou ik geen nutrix geven snachts. Maar je kan zeker overdag proberen hem pap te geven met een lepeltje zodat hij eraan kan wennen.
Succes!
http://img92.imageshack.us/img92/5052/53b4tj.jpg
 
Hoi,

Ik met 4 maanden begonnen met fruithapje (in een potje) en toen ze op een gegeven moment zo goed at en het drinken niet zo goed ging ben ik pap gaan geven.
Ik heb nooit een papfles gegeven maar ik maakte de pap zo dik dat ze van het lepeltje kon eten.

Succes groetjes Saskia
 
Hey Sanne,

Mijn dochtertje sliep ook al door toen ik van het cb mocht beginnen met rijstebloem. Alleen mijn dochtertje vond het niet lekker en ik vond het een heel gedoe om de juiste speen van de fles voor de pap weer te vinden. Ik ben toen begonnen met fruit. Eerst uit een potje.. Nou, dit vond mevrouw ook niet erg lekker. Toen ben ik het zelf gaan maken en jahoor, dat vond ze wel erg lekker. Ik bleef gewoon de flesvoeding geven en dit ging goed.
Ik vond zelf de rijstebloem ook niet erg nodig want er zitten een hoop calorieën in, vandaar dat de kindjes die het krijgen langer slapen omdat het een vol gevoel geeft.

Hoop dat je er wat aan hebt,

Liefs,
Maaike!
 
Hoi Sanne,


Vandaag naar Cb geweest............Daar vroegen ze ook of mijn zoontje van 6.5 maanden aan de Nutrix zat. Maar hij lust het niet. Zowel in de fles als op de lepel vindt hij maar niets. Dan moest ik het maar zo laten en het de volgende maand maar opvangen dmv een boterham. Groente en fruit vindt hij mega lekker maar die pap neeeeeeeee. Ook geprobeerd met wat fruit erin of scheutje Roosvicee maar hij eet het niet. Dus ik laat het zo. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Fijne avond!

Groetjes Celie
 
Hoi Sanne,

Mijn dochter en zoon slapen ook goed door. Ik heb ze daarom ook geen rijstebloem gegeven. Het cb vond dit prima.
Wel ben ik toen ze 5 maanden waren gestart met het fruithapje en iets later ook het groentehapje. Eerst gewoon een paar lepeltjes, zodat je ze kunnen wennen aan een ander smaakje en aan het eten van een lepeltje. De hoeveelheid breidt ik nu langzaam uit. Ik maak de fruit- en groentehap niet zelf, ik koop de potjes voeding.

Groetjes, Maria
trotse moeder van Romy en Kay (geboren 9 september 2005)
 
Hoi Sanne,

Mijn zoon Thimo sliep met 3.5 mnd nog niet door en toen ben ik begonnen met twee lepeltjes rijstebloem door zijn laatste fles (nr.5) te doen. Vanaf dat moment is hij gaan doorslapen. Nu hij nog maar 4 flessen krijgt, krijgt hij nog steeds de rijstebloem door zijn laatste fles. Met 7 maanden zal ik met brood en echte pap beginnen.
 
Hoi,

Ik ben rijstebloem gaan geven omdat mijn zoontje geen groente wilde eten,
ik gaf borstvoeding en dat blijkt nogal zoet te zijn dus hij wilde alleen fruit en diksap, maar na een paar dagen rijstebloem at hij in een keer alles, ik geef wel alles met een lepeltje dat blijkt beter te zijn om te leren praten ivm de tongspier.

groetjes.
 
Terug
Bovenaan