nutrix

Ik wil bij Jim in het flesje al wat nutrix gaan doen, om te proberen, kijken of ie dan wel doorslaapt tot 7 uur. Hij wordt meestal rond 3.30 u wakker, huilt dan een half uurtje, naar hem toe en troosten, speentje, maakt allemaal niet uit. Dan wordt ie weer iets voor 6 uur wakker, probeer het dan ook te rekken. Daarna krijgt ie weer om 11.00/15.00/19.00/23.00. Dat ie nu al om 6.00 u komt, maakt me nu niet zoveel uit, alleen moet ik vrijdag weer werken.
Moet ik dan om 19.00 u of 23.00 u nutrix in de fles doen? Bij Kevin ben ik het pas gaan doen toen ie op 4 flessen per dag zat, maar hij sliep dan ook door vanaf 6 wkn.

Ik heb de difraxfles, moet ik de papspeen al gebruiken als ik een beetje nutrix pak, of is de M speen goed?

Groetjes Sandra (Jim 19-12, 6 kg, 62,5 cm.)

Hoi Sandra,

Ik deed zelf altijd Nutrix bij de fles rond 19:00 uur en bij de ochtendfles rond 06:00 uur. Het flesje om 23:00 uur heb ik telkens wat kleiner gemaakt tot het nog maar 90 ml was. Toen een paar nachten niet meer wakker gemaakt voor voeding om 23:00 uur (dan werd ze rond 03:00 uur wakker, maar dan liet ik haar een beetje huilen en troosten).
Na 3 (gebroken) nachten sliep ze door tot ca. 06:00 uur s'ochtends. Op dat moment was ze ruim 4 maanden.

Ook ik heb de Difraxfles gebruikt. Ik gaf voeding Friso Comfort (dikkere voeding) met Nutrix en gebruikte hiervoor de mediumspeen. Werkt perfect. Papspeen met Aventfles vond ik niks, want gaat veel te hard.

Ik hoop dat je hier iets mee kan (en dat die kleine lekker door gaat slapen!!!)

Succes!

Martine (moeder Fien, 11 maanden)

Hoi Sandra.

Mijn zoontje is ook van 19 december.
Gelukkig slaapt mijn zzontje wel door, maar als je nutrix in de fles wilt gaan doen dan moet je denk ik wel een papspeen gaan gebruiken of een standenspeen.
Ik heb het ook wel eens geprobeerd.
Ik gebruik dan wel avent flessen.
Daat zitten spenen 1, 2 en drie op, maar als ik er dan nutrix in doe dan krijgt hij er niks uit en een standenspeen gaat bij hem te snel, ook al op stand 1.
Nu doe ik sinds een tijdje nutriton door zijn fles, misschien is dat wel een idee voor jou.
Mijn zoontje krijgt 160cc voeding en doe er 1 grote schep nutrix door heen.
Dit doe ik voornamelijk omdat hij de flessen binnen tien minuten op heeft.
Succes.

Terug
Bovenaan