nutrix

mijn zoontje is van 31 mei, jl. nog geen vier maand maar hij krijgt sinds een week of twee  schepjes nutrix  door de late fles, omdat hij(nadat hij doorsliep) weer kwam om 5.00. nu hij de nutrix krijg slaapt hij weer lekker door.
overdag lijkt hij ook na de fles wat ontevreden en doe ik een schepje nutrix erdoor!
kan dit eigenlijk kwaad?

Hallo,

Ik persoonlijk denk niet dat het veel kwaad kan hoor.
Wij zijn ook wat eerder begonnen met Nutrix en hij doet het prima.
Je kunt het mss ook al proberen om van een lepeltje te geven af en toe?
Dan leert hij lekker vroeg van een lepeltje te eten

Groetjes Debby.

hoi,

op zicht kan nutrilon geen kwaad ik geef mijn dochter op advies van het cb al sinds ze 8 weken oud was een schepje nutrix door de laatste fles alleen zou je niet aanraden in alle flessen nurtrix te doen want dit kan wel obstipatie in de hand werken en daar ben je ook niet blij mee ik geef haar nu in de eerste fles van de dag en de laatste fles nutrix ze is nu 4,5 maand bijna.

groetjes bianca

hoi,
 bedankt voor jullie reactie's
sinds een dag of twee heeft tom ontzettend veel last van krampjes en opeens ging ik aan de nutrix denken.
sinds gisteren geen nutrix door de fles gedaan en inderdaad de hele dag geen krampen.
bij de fles van 19.00 1 schepje nutrix erdoor en hij werd om 23.00 gillend van de krampjes wakker. ook door de fles van 23.00 nutrix gedaan(dit doen we al een week of drie, zonder dat ik de indruk had dat hij er krampen van heeft..) maar na deze fles had hij ook ontzettende krampjes (normaal niet, valt dn gelijk in slaap..), wel in slaap gevallen naar ongeveer een uurtje, om 3.15 vannacht weer wakker en weer verschrikkelijke kramp..na een uurtje troosten ging hij weer slapen en werd om 7.30 wakker, ik heb dus echt de indruk dat het nu van de nutrix komt...
zal ik voor de nacht ook geen nutrix ermeer indoen? maar dan zou hij weleens midden in de nacht wakker kunnen worden?
wat denken jullie en herkent iemand dit?

Hoi,

Persoonlijk ben ik geen voorstander van bijvoeden voor de 6 maanden (als het niet nodig is) de darmpjes zijn dan nog niet rijp genoeg. Nu is nutrix het makkelijkste verteerbaar maar niet ieder kind reageert daar goed op.
De krampjes kunnen daar dus idd van komen. En het enige omdat te weten is dus uitproberen om hem dat een paar dagen niet te geven.

Dat hij s nachts komt is voor jullie vervelend maar niet echt raar. Als hij nu bv een groeispurt heeft dan heeft hij wat meer behoefte aan een fles extra en zal je zien als deze spurt voorbij is hij weer gewoon slaapt zo als hij deed.

Ik weet niet hoeveel je geeft aan voeding maar misschien in de avond een flesje dat wat voller is dan overdag.

succes
groetjes joyce

hallo,

inderdaad kan nutrix een lastige krampen veroorzaker zijn het ene kindje is er gevoeliger voor als het andere ondanks dat mijn dochter echt een krampen kindje was ze kreeg daarvoor ook omneo heb ik het haar terug gegeven en zij reageerde er gel;ukig goed op maar ben ook begonnen met eerst een klein eetlepeltje toen een halve lepel die in de nutrilon verpakkingen zitten en nu krijgt ze nog steeds niet meer dan een nutrilon schepje nutrix deenige manier om erachter te komen of het eht aan de nutrix ligt,  zei de schrijfster hiervoor me al, even stoppen en kijken of hij er nog steeds last van hebt, veel succes en hoop dat hij snel van zn krampjes af is want het is zo zielig altijd, en nog even dit als hij blijkt te reageren op de nutrix en hij word anders s,nachts wakker dan moet je dit denk ik gewoon accepteren als zo, waarschijnelijk heeft die die fles s,nachts dan toch nodig mijn   dochter is nu 19 weken en dan gaat het een week goed en dan komt ze ineens s,nachts weer om 3 uur voor de fles een paar dagen en er zit dan niks anders op dan gewoon die fles geven kost je je nachtrust maar het is niet anders.

groetjes bianca

Terug
Bovenaan