nutrix

Hoi hoi, even jullie advies....
Ga vanavond voor het eerst pap geven, nutrix. Van het cb moet ik dit met een lepeltje geven. Het mag geen hele fles zijn, maar een paar lepeltjes.Op   de verpakking staat voor een fles van 200 ml 3-4 scheppen nutrix. Hoeveel voeding en hoeveel scheppen voor een beetje dan....(snappen jullie het nog?)We geven pepti, is wel erg duur om steeds een grote fles te maken en dan meer als de helft weg te gooien.
Ik ben benieuwd. Alvast dank je wel!!
Anne

Ik geef het al sinds het begin in een fles en dan meteen een hele fles. Mijn mening was dat het eten met een lepeltje ook wel geoefend kon worden met een fruithap (ik kreeg trouwens hetzelfde advies en verder geen bij voeding tot 6 maanden en met 6 maanden was het advies onmiddelijk beginnen met een hele fruithap en een hele groentehap, want ze is nog zo klein, dus niet opbouwen )

Laura heeft daar nooit problemen mee gehad.

Groetjes Ilona

Je kan ook nog 180 cc (water) delen door 3 en er 1 schep bij doen. Dan krijg je 60 cc water, 2 schepjes voeding en 1 schep Nutrix en dan geef je 120 cc water met 4 scheppen voeding erna in de fles!

Groetjes Ilona

Of natuurlijk 30 cc water en 1/2 schep Nutrix.

Maak je gewoon eerst een klein beetje voeding in de fles, doe je het dan in een diep bordje en doe je er Nutrix bij tot het dik genoeg is.

Groetjes Ilona

ps.   Nu houd ik op met ideeen spuien, nog wel een vraag. Is het niet handiger om als je het op een lepeltje geeft, het overdag te geven, zodat je kindje nog niet moe is, ipv 's avonds?

Hai

Ik wilde reageren, maar Ilona heeft volgens mij alles wat ik wilde zeggen al beschreven. Veel plezier straks! Wij hebben vandaag ook voor het eerst pap gegeven!!! Leuk hoor.
Laat je weten hoe het is gegaan?

Rosanne

hoi!
ik heb het ook niet opgebouwd en gewoon meteen in de fles gedaan, (niet met te kleine speen) de eerste keer heb ik 2 scheppen gedaan en de tweede en volgende keren  keer 3 eetlepels, dus das ook niet echt opbouwen.
succes
daphne

Ik geef nutrix ook in de laatste fles en heb 'opgebouwd' (nou ja, eigenlijk niet dus) met 1, 2 en 3 eetlepels. Ik zou pap met een lepeltje ook eerder 's ochtends geven, maar aangezien Senne nog niet doorslaapt heb ik voor de fles 's avonds gekozen.

Groetjes, Dionne

Nou, ze heeft gesmuld hoor!
Ik heb 90 ml spa met 3 scheppen voeding eerst opgewarmd. Toen 1,5 eetlepel nutrix in een bord. Het ging haar niet snel genoeg, bijna het hele bordje leeg....en in haar mond. Hierna nog de fles gegeven, dronk ze 60 van op. Sophie slaapt best nog veel overdag, ongeveer een  uur na de fles gaat ze slapen en wordt dan meestal een half uur voor de volgende voeding pas weer wakker.
Ik mag nog geen potjes geven vanwege allergie maar vond dit enorm leuk om te doen en volgens mij vond ze het heel lekker. Opa en mijn man genoten er ook van om haar zo lekker te zien eten.
Groetjes, Anne   En Rosanne, vond Loek zijn pap ook lekker?

Terug
Bovenaan