nutrix

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

mijn zoontje bijna 5 maanden komt smorgens rond half 6 voor een fles [mede door kiss] nou wilde ik door zijn laatste fles een beetje nutrix doen maar meneer moet het niet uit zijn fles wel van een lepeltje maar daar heb ik geen zin in s'avonds en voor hem duurt het ook te lang want daar is die dan te moe voor
herkent iemand dit of heeft er iemand tips

groetjes priscilla

Hoi Priscilla,

Wat wij in het begin deden om Heather aan het eten met een lepeltje te laten wennen is van een klein beetje van de flesvoeding pap te maken met 2 of 3 lepels nutrix. Dan is het echt een goed papje en geef je 1/3 van de fles met een lepeltje en de andere 2/3 is gewoon de normale flesvoeding.

Misschien helpt dat bij jou ook? Want ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om 's avonds een hele fles naar binnen te moeten lepelen!

Groetjes, KT

Hoi pricilla,
ik adviseer je om een papspeen te halen bij de drogist,het zuig gaatje kun je
dan op de breedste stand zetten,en dan gaat de pap er ook makkelijker en wat sneller voor hem eruit!!ik had namelijk het zelfde probleem met mijn dochtertje fay!!je kunt deze speen op 3standen zelfs zetten en ze gaan erg lang mee,echt idiaal!
Ik zou het gewoon eens proberen.Veel succesgroetjesvan sabrina

Om onze zoon te leren wennen aan het lepeltje, heb ik een heel klein beetje voeding (worteltjes) op het lepeltje gedaan. Hij kon er dan zelf mee spelen in zijn mond, en zo wennen aan het lepeltje. Al snel was het ok, en kon de lepel er gewoon in.

Dat papflesidee lijkt me ook goed, maar daar kan ik niet over meepraten. Onze zoon krijgt nog steeds borstvoeding.

Veel succes, Liesje

Ik   zou inderdaad ook eens een andere speen proberen! Hoeveel schepjes nutrix doe je erbij??
Bij ons was een andere speen niet nodig omdat ze de nutrilon normaal met een aantal schepjes nutriTon drinkt dus hij is altijd al wat dikker..

Als dat nou ook niet zou helpen, zou je ook nog eens kunnen proberen om voeding voor hongerige baby's in de laatste fles te doen (alleen laatste fles voor de nacht!).
Ik kreeg die tip toen ons dochtertje ongeveer 8 weken was van een kraamhulp, heb dit aan de h.a voor de zekerheid (moest ik toch zijn..) gevraagd en zei had dit toevallig ook bij haar eigen kinderen gedaan!
Er zitten niet meer callorien in geloof ik, maar ze blijven gewoon langer een vol gevoel houden. Wij zijn hier met 8 weken mee begonnen en met 9 weken sliep ze door!

met een lepeltje eten gaat goed maar ik heb gewoon geen zin om een half uur te gaan zitten om er een beetje in te krijgen heb al verschillende spenen en flessen geprobeerd maar hij wil het echt niet uit de fles ik snap er niks van ik blijf het gewoon af en toe proberen en wie weet wil die het opeens wel

dank jullie

Terug
Bovenaan