Nuva Ring

Het is inmiddeles alweer 7 geleden dat mijn dochtertje Angelina werd geboren. Ben eergisteren weer voor het eerste ongesteld geworden.......wat verschrikkelijk veeeeeeel bloedverlies heb ik zeg, dat is niet normaal, vooral s'ochtends......hebben jullie dat ook (degene die weer voor het eerst menstrueren na de bevalling)?

Hier komt mijn vraagje....ik was eerste van plan om als anticonceptie nu die ene pil te gaan gebruiken die je mag nemen bij borstvoeding. Mijn verloskundige raden mij kort na de geboorte van mijn dochtertje de Nuva Ring aan omdat je die niet dagelijk 'n hoeft' te nemen of 'te plaatsen' en je dat dus niet zo snel vergget. Na 3 weken mag het weer uit, wordt je ongesteld en na 1 week zet je weer een nieuwe Nuva Ring. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb namelijk in de bijsluiter gelezen dat de Nuva Ring bij borsvoeding niet aan te raden is. Maar mijn huisarts die op de hoogte is van dat ik borstvoeding geef heeft mij toch een recept gegeven hiervoor toenik erom vroeg. Mijn verloskundige die mij de Nuva Ring aanraadde was ook op de hoogte ervan dat ik borstvoeding geef. Wat vinden jullie hiervan. Ik weet niet of ik nou met die Nuva Ring moet starten of niet. Aan de ene kan moet ik mijn huisarts raadplegen en is het niet aan te raden bij borstvoeding (staat in bijsluiter) maar aan de andere kan schrijft mijn huisarts het voor en raadt mijn verloskundige het aan terwijl ze weten dat ik borstvoeding geef. Weten jullie misschien hoe het zit? Verder ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen met de Nuva Ring.

Groetjes,

Martica.

Hoi,

Ik gaf ook BV (inmiddels niet meer) en moest ook maar weer eens aan de anticonceptie, mijn huisrta heeft mij ook dit nieuwe "geval" voorgeschreven en ik heb er eerst een kwartier naar zitten kijken van 'ja hoor...en dit moet het doen?'

Nou ja, achteraf gezien valt alles mee, het is gewoon een ring (joh...echt..ja..het woord zegt het al al denken de meesten dat het meer een vrouwencondoom is ofzo) die je dubbelvouwt en erin schuift. Ik dacht dat ie niet goed zat of er uit zou vallen maar het is allemaal keurig netjes blijven zitten hoor, van bijwerkingen heb ik geen last tot nu toe (mijn man ook niet want het schijnt dat "gevoelige" mannen er nog wel eens last van kunnen hebben in de zin dat ze de ring kunnen voelen)

Alleen..en dat is eigenlijk met élke hormonale vorm van anticonceptie zo..ik gaf alleen BV met 1 borst, en dat was al wat terug gelopen en ik begon bij te voeden met KV, maar na 2 weken was de bron droog...de koek was op en de melk ook dus :|
Als je dit risico niet wil lopen, dan maar aan de condooms (mannelijke of vrouwelijke) of voorlopig geen gemeenschap, wachten tot je stopt met BV en dan weer aan de normale pil of wat je daarvoor gebruikte..

Groetjes Moniek

Terug
Bovenaan