Nuvaring ??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal...

Inmiddels 12 dgn na nod.
Maar omdat ik er een slecht gevoel bij heb toch maar effe langs de ha geweest.
Soms kan mijn cyclus nl ineens veel langer of korter zijn (ben ruim een jaar van de pil af) en vind er dus ook geen ei plaats....
Vervolgens wil de ha hebben dat ik eerst min. weer een half jaar aan de anti-conceptie ga om op deze manier te kijken of we dan de c yclus weer "normaal" kunnen krijgen.
Nu heeft hij me de nuvaring voorgeschreven.
Kent iemand van jullie dit... en hoe zijn de ervaringen ermee ???
Tuurlijk zouden we liever gewoon doorgaan met proberen, maar volgens hem is dit een verstandiger idee...

Grr... baal hier nu behoorlijk van

Liefs cisca

Hoi
Dat is balen zeg. Ik kan je niet helpen want ik weet niet wat nuvaring is. Wel heb een ander advies voor je. Wat dacht je van een second opinion van een andere huisarts. Ik kan namelijk zo goed begrijpen dat je niet meer aan de pil wil. Dat betekend waarschijnlijk toch weer een jaar uitstel. Met ontpillen erbij enzo.
Of is het niet echt een anticonceptie middel wat je voorgeschreven hebt gekregen.
Ik vind dat ook eigenlijk een beetje raar van de dokter.
Je zou dit berichtje ook nog even kunnen plaatsen op het forum waar meiden zitten waarbij de zwangerschap langer duurt. Die hebben er misschien meer ervaring mee.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Luister goed naar je hartje
Groetjes
Bloem

Hoi Cisca,

Ik heb wel de nuvaring gehad en eigenlijk niks over te klagen. In het begin vond ik het wel erg vreemd en dacht ik iedere keer dat hij eruit zou vallen (haha maar bleef goed zitten). Volgens mijn man voelde hij er tijdens de sex niks van (ook niet onbelangrijk). Ik heb er dus geen slechte ervaringen mee gehad.

Gr. Sam

Hallo Cisca,

Ikzelf heb ook de nuvaring en in het begin vond ik hem erg prettig ( prettiger dan de pil ).

Nu vind ik hem niet meer prettig omdat ik continu me kont, benen en tenen voel ( klint erg raar en vaag ) het lijkt of dat ik elke dag ongesteld moet worden alleen zittende krampen in me kont, benen en tenen. Voel heel de dag die 3 onderdelen erg vervelend.
Nu stop ik er deze mnd mee en gebruiken we maar iets anders.
We hebben ook al een grote wens voor een kindje....als dat mocht lukken!!!

Maar ik weet natuurlijk niet helemaal zeker of deze klachten van de nuvaring komen dat kan ik pas zeggen als ik er mee gestopt ben.

In het begin heb ik hier ook nooit last van gehad ( heb de ring al meer dan 2 jaar ).

Groetjes een twijfelaar.

hallo,

Ik heb goede ervaringen met de Nuvaring, heb hem een tijd gebruikt maar ben er toen mee gestopt omdat ik het te duur vond worden, ben toen weer aan de pil gegaan.
Het voordeel is dat je niet iedere dag aan je pil hoeft te denken, om hem in te nemen.
Hij is prettig in te brengen en je voelt er niks van. Ook kan je hem inlaten tijdens de sex, maar je kan hem er ook even uithalen. Dit is niet erg, hij mag er iets van een uur uitblijven..dan blijft de werking hetzelfde.
Zo kan je hem onder de douche eens uithalen en hem afspoelen als je het een onprettig idee vind dat hij een maand in je lichaam blijft zitten.
Succes ermee...en wel balen zeg dat je nu weer aan de anticonceptie moet.

Lfs niek

Terug
Bovenaan