nuvoring en bijwerkingen

Hoi dames,

Twee weken geleden ben ik voor het eerst na de bevalling ongesteld geworden en ben ik begonnen aan de nuvo-ring. Dat klonk erg fijn, plaatselijk en niet te veel hormonen (in het verleden last gehad van veel bijwerkingen van de normale pil). Alleen blijf ik ongesteld! Nu al twee weken aan een stuk en ben ik elke avond misselijk en krampen onderin mijn buik. Ik heb de huisarts gebeld en die zegt dat dat normaal is en drie maanden kan aanhouden. Maar ik trek het helemaal niet.

Herkent een van jullie deze bijwerkingen en hoe lang hield het bij jullie aan. Ik zit echt serieus te overwegen om te stoppen, maar ja wat dan als voorbehoedmiddel?

Groetjes,
eefje.

Hoi Eefje,

Speciaal voor jou topic log ik echt even in.
Ik ben  de mama van Anne-Sophie 21 maanden en Roderick 7 maanden. Ik reageer hier maar heel weinig maar dit onderwerp...
Ik ben na Roderick ook aan de Nuva-ring begonnen. Ongeveer 3 maanden na zijn geboorte ben ik begonnen.
Ook ik had van andere hormonale medicijnen veel bijwerkingen en vond ook dat de Nuva-ring erg goed klonk.
Idd. weinig hormaan en plaatselijk enz.
Had ook wel gelezen dat je er wat bijwerkingen van kon hebben.

1e maand: doodziek. Kotsen. diarree, niet meer eten, heel de dag zoooo beroerd. angstaanvallen, paniek, niet meer slapen. enz.
Ach...ik dacht: 1 maand, twordt vast vanzelf minder.

Ringvrije week: wat een opluchting. Toen werd ik weer ongesteld, ook langer dan normaal. tegen de 2 weken aan. En natuurlijk ook weer begonnen met een nieuwe ring.

Zo mogelijk was ik de 2e maand nog zieker!!!

De derde maand heb ik die ring er halverwege de maand uitgetrokken.
Ik hield het echt niet meer.
Daarbij kwam nog dat mij man me echt met geen vinger (lees echt vinger) aan mocht raken.
Elke aanraking vond ik vreselijk.
Maar nu dus geen ring meer.
Ik slik of heb nu helemaal niks geen anti-conceptie en dat vind ik ook niks,
De huisarts adviseerde een mirena-spiraal maar als je op internet gaat zoeken lees je daar ook niet zulke goede ervaringen.
Dus wij zitten hier ook met een probleem en gebruiken nu dus maar een condoom. Maar dat is natuurlijk ook niet optimaal.
ik wens jou veel sterkte...
Sorry voor mijn lang verhaal.
Ik hoop dat er meiden zijn die positievere verhalen voor je hebben.

Doei

Groetjes Marianne

Wat een troep is het eigenlijk toch allemaal!!! ik ben op zoek naar andere anticonceptie. Ik ben na de bevalling en eerste keer ongi (weer) begonnen met de pil. Ik kreeg een lichtere voorgeschreven (Stediril 30 ipv Diane) Hier kreeg ik migraine-achtige hoofdpijn van. Dus na 3 maanden maar gestopt en nu nergens meer last van !!!!!

Brenda

Hoi Eefje,

Ik heb 3 jaar geleden de nuvaring gehad, ik was helemaal klaar met de pil en over de nuvaring had ik goede ervaringen gehoord en gelezen. Nou, ik vloog tegen de muur van al die hormonen. Ik kon er helemaal niet tegen. 3 weken lang gehuild...
Na één maand ben ik er resoluut mee gestopt. Wat een ellende dat ding.
Ik wist van 2 van mijn vriendinnen dat ze ook de nuvaring hadden, die waren er allebei erg blij mee. Maar wat denk je....allebei zwanger geworden omdat ze de ring niet op tijd terug geplaatst hadden. Ze zijn beide supergelukkig met hun kindjes die eruit voort zijn gekomen, maar het is wel een les voor ze geweest. Met de nuvaring moet je ECHT zo secuur zijn wat betreft de tijd dat je weer een nieuwe moet inbrengen....pffff

Na de ring heb ik de Mirenaspiraal gehad, anderhalf jaar ongeveer. 3 maanden nadat die was verwijderd ben ik zwanger geworden en ik heb hem nu sinds een maand weer. Mijn dochter is nu 7 maanden. Tot die tijd condooms gebruikt, maar daar ben ik toch niet zo'n fan van....gelukkig is het niet fout gegaan want we zijn nog niet toe aan een tweede...hahahaha. Maar goed, nu dus weer de Mirena en dat bevalt me prima. Ik heb 3 weken licht bloedverlies gehad en dat is nu eigenlijk weer over. Het grote voordeel van Mirena vind ik dat je menstruatie wegblijft na verloop van tijd, want ook daar ben ik niet zo'n fan van....

Succes met je keuze!

groetjes Letty

Terug
Bovenaan