Nvt

Jeetje wat een vervelende situatie. Ik zou niet hem zijn zin maar geven. Waarom niet zijn voornaam als 2e of 3e naam en dan inderaad een roepnaam die er bijvoorbeeld op lijkt of ervan afgeleid is? Maar wel makkelijker uit te spreken is. 
Ik zou in ieder geval niet zomaar in zijn wil meegaan. Het is net zo goed jouw kindje en jouw keuze!
Ik ben nu wel heeeeeeeeeeeeel benieuwd naar zijn naam eigenlijk. 

Succes!

Wat je zelf zegt, je moet een naam kiezen waar je allebei achter staat. Lastig hoor, zo op de valreep. Apart dat hij jouw "nee" niet wilt horen. Misschien hoopt hij dat hij het er lastminute doorheen kan krijgen? ? 
Heb je zelf namen waar je enthousiast over bent? Ik zou toch nog een keer duidelijk tegen hem zeggen dat zijn voornaam geen optie is dus dat jullie wat anders zullen moeten verzinnen. Dat je je bedacht hebt over het paspoort verhaal mag/kan!
Misschien een compromis vinden in die excentrieke namen van hem maar die wel normaal uit te spreken zijn? Blijkbaar heeft hij een enorm voordeel ervaren met zijn eigen gekke naam.

Nou zeg een naam is toch wel iets waar je het samen over eens moet zijn. Een vernoeming als 2e naam is heel normaal maar de eerste naam is meestal wel de roepnaam.. ik heb de app Charlies names op mn telefoon gezet, erg veel keuze. Miss vind je wel een nieuwe naam die je allebei leuk vindt. En hopelijk kan je partner daar ook met een open blik naar kijken en duwt ie niet zijn naam erdoor, das niet echt eerlijk immers.

De naam is toch écht iets waar je het beide over eens moet zijn. Ons zoontje heeft ook niet de naam gekregen die mijn voorkeur had, en ook niet de voorkeur van mijn man. Omdat we beide de namen van elkaar niet mooi vonden. Na lang zoeken uiteindelijk een naam gevonden waar we het allebei over eens konden worden. 
Heeft jouw man helemaal geen begrip voor het feit dat jij niet achter zijn naam staat? Is een compromis dat zijn naam bijvoorbeeld de 2e naam wordt niet voldoende voor hem? Of een naam die afgeleidt is van zijn eigen voornaam? 
De uiteindelijke naam hoeft van jullie beide niet eerste keus te zijn, als jullie er maar beiden achter staan. Probeer met hem erover te praten hoe jij je er bij voelt zoals het nu gaat, en dat het kindje dat JIJ draagt ook van jou is! En dat jullie daarom ALLBEI achter de naam moeten staan. Niet alleen hij. Heeft hij zelf geen andere opties? Misschien kan je daar naar vragen? Wat zou hij willen als jullie kindje een andere naam zou moeten krijgen? Wil hij graag een naam die wél afgeleidt is van zijn eigen voornaam? Welke dan? Probeer hem niet in de hoek te duwen, maar geef hem ook inspraak. Hopelijk komen jullie er uit! Én... succes bij de bevalling die elk moment kan beginnen! :D  

Het lijkt me dat hij eerst eens open moet gaan staan voor andere namen, anders kom je toch niet verder. Hoezo moet hij het bij beide kids per se bepalen? Lijkt me een beetje oneerlijk ;) 

Eens met de dames hierboven. 
Als jij die naam niks vind zou ik het zeker ook niet doen. 
Als jullie voor 3 namen gaan kan die naam ook als 2e of als 3e..
Jullie moeten beide 100% achter de naam staan. Lastig zo op het einde.. hopelijk komen jullie er uit ☺️

Maar stiekem ben ik nu wel heel benieuwd naar doe bewuste aparte naam hihi ?

Wil je vertellen wat die naam dan is? Misschien dat de naam minder excentriek of moeilijk uitspreekbaar is dan je denkt?? Of misschien kan je de naam zo vervormen dat jullie beide hier achter kunnen staan?
Wat al genoemd is, jullie moeten er beide achter staan. Die naam die je man in zn hoofd heeft kan als tweede naam. 
Zou het trouwens niet kunnen zijn dat jullie zoon dan eerder als ‘junior’ aangesproken wordt?

Terug
Bovenaan