hallo mijn oudste zoontje heeft een horizontale nystachmus,hij ziet met bril ongeveer 15 a 20%. ik heb me daar heel erg veel zorgen om gemaakt hoe dat op de basisschool zou gaan.nu hij erop zit moet ik zeggen dat het met een beetje extra begleiding fantasties gaat.ik heb via het ciz een indicatie gekregen voor prive zwemles en ik zie hem nu in zelfvertouwen groeien.hij kan zelfs al zonder zijwieltjes fietsen.graag zou ik in contact komen met mensen (of ouders) die met de zelfde handicap te maken hebben.ik ben namelijk heel erg benieuwd naar hoe het andere ouders die hier mee te maken hebben afgaat,sven gaat naar visio naar fisioterapie voor de fijne moteriek naar logopedie en naar de prive zwemles en ik heb vaak het gevoel dat ik alleen maar met hem aan het vliegen ben hij heeft bijna nooit tijd om met vriendjes te spelen,vaak vraagt hij sà vonds dan ook of hij nog even buiten mag spelen maar dat kan dan niet omdat het alweer bedtijd is hij zegt dan ``maar ik heb vandaag nog hellemaal niet kunnen spelen`` dat vind ik dan zo vervelend voor hem maar weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet plannen