O ja en nog een borstenvraagje

Ik kolf nu dus. Nu voor de 4e dag. Misschien ben ik te ongeduldig maar wanneer zal ik minder last van m'n borsten krijgen? Ze zijn nu steeds gespannen en richting kolftijd pijnlijk. Ik heb geen harde plekken of iets dergelijks. Maar t voelt gewoon zo ongemakkelijk om steeds met die veels te grote zere voorgevel te lopen.
Ik kolf overdag om de 3 uur en Snachts sla ik 1a2 keer over.
Zal t pijnlijke/ ongemakkelijke afnemen ook al blijf ik kolven?
Of zal t alleen maar prettiger aan gaan voelen als ik straks aan de borst kan gaan voeden?
Ik ben ook zo bang dat ik ze alleen maar groter en pijnlijker maak door ze (leeg) te kolven.
Iemand tips?

Het neemt wel wat af maar dat "volle gevoel" hou je wel wat. Zo wist ikmaltijd dat ik moest voeden zonder op de klok te kijken. Maar dat gevoelige hoort denk ik toch nog bij de stuwing. Je lijf moet er echt ff aan wennen. Ik ging wel onder de douche en masseerde er dan ff wat melk uit, ff de druk er af en met een paar minuten is dat weer aangevuld. Hoe is hetner je tepels?? Als ze zeer doen kun je de kolf iets minder hard zetten.

Succes hoor, het gaat vast allemaal goedkomen!

Ik had de eerste dagen ook zoveel last van mijn tepels... je hoefde er alleen al naar te kijken en het deed pijn !!! :(
gelukkig werd het na een aantal dagen miner.
Ik leg Jari niet aan want dat trek ik niet. En nu durf ik het niet meer.
Ik kolf nu ook iedere 3 uur, maar 'snachts niet. Ik had eerst een kolf van Philips Avent (dubbelzijdig, elektrisch). Vond dat echt een rot apparaat. Deed ook nog best "pijn"...voelde in ieder geval niet prettig. Ik heb nu een hele fijne kolf waarbij je je handen vrij hebt. De Difrax B2B kolf. Ideaal !! je hebt je handen vrij zodat je lekker wat kan drinken of iets anders kan doen (zoas dit verhaal typen haha ondertussen word ik gemolken :))

Ook voeli k er veel minder van dus voor mij is het prefect apparaat. (Ondanks je 2 x zo lang erover doet omdat het een enkelzijdige is.)

Wat voor kolf apparaat heb jij ?
Doe rustig aan. Kolven mag geen pijn doen (wordt gezegt) dus als dat zo aanblijft houden, zou ik als ik jou was een lactatiedeskundige raad vragen.

Suces !

Hoi,
Het neemt zeker af! Meestal zit je rond dag 3/4 op je stuwingsdag, dat is eigenlijk de dag dat je voeding pas in hoeveelheid echt gaat toenemen. Daarna wordt het zeker beter. Tegen kolftijd heb je wel een volller gevoel maar geen pijn meer. Behalve als je echt een kolftijd gaat overslaan dan kun je daar wel last van krijgen, maar je borsten wennen op een gegeven moment aan het ritme van het kolven en passen zich aan. Vaak zijn de borsten na 3 weken wel gewend is mijn ervaring...
Succes met kolven, zolang het lukt moet je die a3 uur aanhouden en 1x in de nacht. Liefst tot 6 weken ook de nacht 1x, bouw niet te snel af die eerste 6 weken want dan heb je kans dat het heel hard terug gaat lopen.

Ergens als ik dit allemaal lees ben ik best blij dat het bij mij niet werkt

ik vind het heel knap van jullie dames en echt respect ervoor

maar stiekem toch wel blij dat ik mijn eigen borsten terug heb en de fles geef.
ik heb het geprobeerd en ken de pijn, vooral met aanleggen dat schuren van dat kaakje met mijn tepel erin en dat kolfen terwijl er niks uit komt.

succes dames!

Stel je vraag ook eens op het borstvoedingsforum, daar is een hele sectie gewijd aan kolfvragen en daar reageren ook deskundigen bijv lactatiekundigen en contactpersonen van borstvoeding natuurlijk en la leche legue (??).
Klinkt gek, maar misschien helpt het juist wel om overdag wat vaker te kolven, de meeste baby's drinken in het begin ook zo'n 8-12 keer per etmaal. Maar goed, ik ben totaal geen expert als het gaat om fulltime kolven ( by the way, super dat je dat nu doet, hopelijk gaat je kleintje straks ook goed aan de borst drinken!) ( ook dan kun je voor heeeeel veel vragen terecht op het forum)
Succes met alles!!!

volgens mij hou je idd dat volle gevoel wel ff hoor.. sowieso als je bijna moet voeden voel je het. en ze blijven echt erg gevoelig tenminste dat is mijn ervaring na 3x bv geven.. succes

Terug
Bovenaan