o, mijn maag...

Dag meiden,

Ik ben nu 12 weken en 5 dagen zwanger. Heb in het begin wat kwaaltjes gehad, maar met medicatie ging het heel goed. Tot nu. Ik heb sinds een paar dagen overgeefneigingen als ik moet tandenpoetsen en vandaag is het helemaal beroerd. Ik heb zo'n last van mijn maag en voel me heel moe. Gelukkig niet overgeven. Ik ben sinds ongeveer een week gestopt met medicatie en vandaag weer eentje genomen. Helpt niet. Daarom vraag ik me af of het niet gewoon buikgriep is. Zijn er meer meiden die het hebben? Of denken jullie dat dit toch bij de zwangerschap hoort?

Groetjes, Emmy

Hoi Emmy,

Maak je maar niet druk, je hoeft nog niet eens te spugen dus het valt nog reuze mee.
Ik snap wel waarom er geen reacties zijn!
Spuug me een ongeluk en ben nog geen 6 weken maak je dus maar niet sabbel hoor!

nounou DELEVE, alles in proporties hoor! Het feit dat jij je NOG slechter voelt wil niet zeggen dat de rest van de vrouwen die niet overgeven niet een beetje mogen klagen of zelfs iets mogen vragen!

Om antwoord te geven op de vraag: het hoort inderdaad (helaas) bij de zwangerschap...

Snap je zorgen wel hoor. Als je de eerste weken nergens last van hebt en je wordt ineens ná de beruchte eerste twaalf weken beroerd, dan ga je je toch afvragen of dit nu van je zwangerschap komt of toch van iets anders...

Ik heb zelf na de 12 weken twee keer zo'n geintje meegemaakt. Het lijkt er een beetje op dat ik wat enthousiast reageer op bepaalde kruiden (rozemarijn is een van de suspects...). In ieder geval probeer ik te gekruid eten  te mijden en tot op heden is verdere ellende me bespaard gebleven. Misschien is het goed om voor jezelf even na te gaan wat je zoal gegeten heb voor je misselijk werd en of hier misschien iets gekruids tussen zat.

Overigens helpt een beker melk bij mij redelijk goed tegen misselijkheid.

sorry meiden, maar volgens mij hebben jullie me niet helemaal begrepen. Ik heb me misschien niet helemaal goed uitgedrukt, maar heb juist in de eerste periode erg last gehad van misselijkheid en ook overgeven. Daarom had ik ook medicatie daarvoor. Dus ik heb niet bepaald een rustige eerste periode gehad. Maar die maagpijn vond ik zo vervelend en herkende ik niet. Ik had dus een buikgriepje. Het is nu gelukkig weer over voor de meiden die daarin geïnteresseerd zijn. Jammer dat er iets wordt gezegd als: "ik begrijp wel waarom er niet wordt gereageerd". Ik was gewoon een beetje bezorgd en vroeg me af of er meiden waren die dit herkenden. Dat mag toch?

Groetjes, Emmy  

Hoi emmy,

Ik heb ook al vanaf week 3 last van misselijkheid en overgeven, met medicijnen opzich redelijk te beheersen (ben nu bijna 9 weken).
Deze week was het inene zo erg dat ik helemaal niks meer binnenhield en het was inderdaad een buikgriepje. M'n man kreeg het een dag later ook!!
Hoop voor jou dat het ook een buikgriepje is, want dan ben je er ook lekker snel weer vanaf.

Veel succes en liefs Jen

Hey Emmy!

Ik kan me goed voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt hoor! En als je vragen hebt, daar is het een forum voor, toch?

Ik had in het begin van mijn zwangerschap ook last van maagpijn. Met overgeven en neigingen. Had ook vroeg al last van zuurbranden en zo. Helaas hoort het bij de wondere wereld die zwangerschap heet! Ik heb me ziek gegeten in de blanke (niet gele!) vla en de rennies. Die witte rakkers vind ik zo walgelijk vies, dat ik daar vanzelf van ging overgeven. Vieze kalksmaak! Bleh!
Wat er eerder al gezegd is, kijk eens naar je eetpatroon. Ik kreeg vaak meer last als ik paprika had gegeten. Dus nu maken we onze spaghetti in twee delen! Met paprika voor manlief en zonder voor mij!
Ik ben nu 28 weken zwanger en helaas hang ik nog steeds boven het toilet, terwijl ik wel medicatie heb... Zucht.
Als je het niet vertrouwt, ga gewoon even naar je huisarts of vk! Liever een keer te veel gevraagd, dan zelf in de zorgen te zitten! Zij worden ervoor betaald, zeg ik maar!

Terug
Bovenaan