O my god!! Beneden bevallen??

Ik hoorde net van de kraamzorg intaker dat onze verloskundige praktijk omschakelt naar beneden bevallen, bij een thuisbevalling. Of het helemaal verplicht is weet ik niet maar dat zie ik dus NIET zitten.
Met 2 kinderen die ook misschien niet direct onder de pannen zijn en mijn turbo bevallingen van 2,5 uur....
Laat mij maar lekker boven op mijn slaapkamer.

Ervaring met zulke eisen van je vk??

wat vreemd, moet je dan zorgen dat er een bed in je woonkamer staat? Waarschijnlijk willen ze dit voor als er iets mis gaat, dat je dan niet eerst de trap af moet, maar kan me voorstellen dat je het niet erg prettig vindt en liever in je slaapkamer bevalt.

Ja je moet dan een bed beneden hebben. En het is inderdaad dat als je met een ambulance zou moeten worden afgevoerd, zij niet met jou de trap af moeten.

Nou, mocht het zover komen dan loop ik zelf wel naar beneden. Ik ga dus niet 5 weken lang beneden een bed neerzetten. Het is straks hoogzomer, iedereen in de tuin enzo, en ik met alle gordijnen dicht daar bevallen. Niet dus!

Yep, maar ik zou uit voorzorg beneden moeten bevallen i.v.b met gewicht, aangezien ik net onder de 100 kilo schommel (ben 1.85 lang). Dit is uit voorzorg, wat weer te maken heeft met de arbo-wet van de medische dienst, die geen mensen zwaarder dan 100 kilo mogen tillen.
Jaja..zie je het al voor je..mocht ik ooit in bed iets krijgen wordt ik dus met een hijskraan uit mijn huis getild ofzo..
Ik heb dus ook al aangegeven gewoon in het ziekenhuis te willen bevallen, zolang dat haalbaar is. En inderdaad, zomer, temperatuur, buiten, ik zie het al voor me dat de hele buurt straks rond mijn tuin staat en ik een soort attractie wordt..dacht het niet. Ziekenhuis it is!

gr San

Precies, lig je daar, misschien midden op de dag met alle gordijnen dicht, weet gelijk de hele buurt wat er aan de hand is...Nee, daar zou ik ook voor passen.

waar ik bij zit is dat ook zo dat je benenden moet bevallen en als je rond de 100 kilo zit moet je zelfs in het ziekenhuis bevallen je wordt dan wel begeleid door je eigen verloskundige.

ik moet zo wie zo in het ziekenhuis bevallen omdat mijn vorige zwangerschap een keizersnee heb gehad. maar anders had ik ook een bed benenden neer moeten zetten.
want ze vinden het te groot risco om boven te bevallen
en als de ambulancebroeder dan je niet naar beneden wil halen moet er een brandweer bij komen en moet je door het raam er naar buiten vertelde mijn verloskundige

Precies..Ik bedoel..door de brandweer uit het raam getild worden..sorry, maar daar pas ik echt voor..Alsof je een of andere walvis bent. Ben dan groot en iets te zwaar, maar dat slaat echt alles.

Bij mij hebben ze niets gezegd over verplicht in het ziekenhuis bevallen, denk dat het ook gedeeltelijk met je BMI te maken heeft. Maarja, om het spektakel van brandweer en ramen te voorkomen kiezen wij preventief voor ziekenhuis.

Terug
Bovenaan